Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej! Jag har precis börjat släppa mina skulder och misstänker att en löneutmätning kommer börja ske i november om inte jag får inledande vill säga! Men nu till min fundering och förstår att de skiljer väldigt mycket! Har ca en miljon i skulder och när jag räknar på förbehållsbeloppet så kommer de dra ca 8000 tusen som inte är mkt! Men hur lång tid har det tagit för er med ca milijonen skuld att bli skuldfria ?

Hej! Jag har precis börjat släppa mina skulder och misstänker att en löneutmätning kommer börja ske i november om inte jag får inledande vill säga! Men nu till min fundering och förstår att de skiljer väldigt mycket! Har ca en miljon i skulder och när jag räknar på förbehållsbeloppet så kommer de dra ca 8000 tusen som inte är mkt! Men hur lång tid har det tagit för er med ca milijonen skuld att bli skuldfria ?
Du kommer aldrig att bli skuldfri om de drar 8k.Ränte kostnader per månad blir högre så dina skulder kommer inte att minska.

Du kommer aldrig att bli skuldfri om de drar 8k.Ränte kostnader per månad blir högre så dina skulder kommer inte att minska.
Nä, jag förstår det! Men kan man förhandla med inkasso om räntorna och brukar de göra något åt de? Hur mycket måste de dra för de ska kunna gå skuldfri ? Jag hoppas som sagt på skuldsaneringen men man vet ju aldrig med det

Nä, jag förstår det! Men kan man förhandla med inkasso om räntorna och brukar de göra något åt de? Hur mycket måste de dra för de ska kunna gå skuldfri ? Jag hoppas som sagt på skuldsaneringen men man vet ju aldrig med det
Har haft skulder på 480k hos KF och de drog 11k från mitt lön varje månad.Mina skulder minskade med cirka 2-3k varje månad.Dina skulder är dubbelt så stora så om du ska förhandla med inkasso bolag då borde du göra innan dem hamnar hos KF.Jag hoppas verkligen att du får skuldsanering eftersom genom löneutmätning kommer du aldrig att bli skuldefri.

Inkasso lär inte förhandla ränta när det är indrivning. Du kommer inte bli skuldfri alls i den takten. Dubbla beloppet per månad tar det kanske 10-30 år beroende på räntesatser

Jag släppte allt (totalt ca 250 000) de drar 15 000/ mån. Blir skuldfri om 2 år.
Det borde du bli.På två år kommer du att betala 360k genom löneutmätning.Så bra deal.Och förresten jag skrev till personen som har en million i skulder och skulle betala 8k per månad.Hennes skulder skulle öka varje månad istället att sjunka.

Mina skulder på 480k släppte jag pga spelmissbruk.Om jag inte gjorde det skulle de öka väldigt fort.Så jag gjorde medveten val annars skulle det bli mycket värre i dags läge.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp