- Meddelanden
- 1 510
- Mottagna reaktioner
- 689
- Poäng
- 667
Känns ologiskt.Vid utmätning gör kfm även besök hos ens föräldrar och syskon för att dom tror man kan var ägare till nåt där?
Känns ologiskt.Vid utmätning gör kfm även besök hos ens föräldrar och syskon för att dom tror man kan var ägare till nåt där?
Ja man tycker det men eftersom lasseman påpekar att dom kan ev röja i ett förråd som min sambo hyr för sina saker o även plocka det så känns det som dom kan likaväl köra släkten runtKänns ologiskt.
Ja man tycker det men eftersom lasseman påpekar att dom kan ev röja i ett förråd som min sambo hyr för sina saker o även plocka det så känns det som dom kan likaväl köra släkten runt
Nej det gör dom inte. Du har ställt så många frågor om hembesök av KF nu att du borde fått alla svar som är möjliga.Vid utmätning gör kfm även besök hos ens föräldrar och syskon för att dom tror man kan var ägare till nåt där?
Det kommer nog mer fantasifulla tolkningar snart.Nej det gör dom inte. Du har ställt så många frågor om hembesök av KF nu att du borde fått alla svar som är möjliga.
Jag bryr mig egentligen inte om dom kommer hit, vill bara som sagt inte att sambons saker som han köpt för både sparade och ärvda pengar o särskilt inte eftersom han redan hjälpt mig med ca 80.000kr totalt under alla år jag varit i denna sits o han har ju inget med mina skulder o göra o vad som faktiskt hände mig som gjorde att ja inte längre klarar av skuldberget .Forumet är absolut till för att ställa frågor men min upplevelse är att du fastnat lite på hembesök från KF. De flesta får inte hembesök utan det sker en utredning som mynnar ut i löneutmätning. Om det sker hembesök så sker det, inget man kan kontrollera. Väl man släppt skulderna till KF så är man i den process som finns och inget man kan påverka annat än att göra rätt saker, t ex skicka in delgivningskvitton, svara när (om) KF ringer och liknande. Om man som du dessutom sökt skuldsanering så tror jag att man gynnas av att man skött alla kontakter med KF på bästa sätt, inte vara sen med delgivningskvitton och därigenom visar att man vill göra rätt för sig. Nu menar jag inte att du inte gjort det, för det har jag ingen uppfattning om utan jag menar i generella termer.
Jag inbillar mig att man såg att jag skickat in alla kvitton snabbt, svarat när dom ringde etc när jag fick skuldsanering. Inte avgörande för beslutet såklart men många bäckar små.