Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
När man har löneutmätning, hur är det då med räntor inför deklarationen? Är det inkassobolaget som rapporterar in dom? Kan man lita på att de gör det?

Så har det funkat för mig, dock utan att jag har haft någon direkt koll på om summorna har stämt. Men jag tror det.

Det är ju bara att skicka in sina delgivningskvitton i tid, så slipper man att få sådana hembesök.

Helt rätt OM man får dom, vill säga... :(
Jag har redan varit med om ett påminnelse brev från KF om en delgivning där original handlingen ej nådde mig ! :( Väldigt obehagligt faktiskt !
Jag tycker detta med utskick av brev från KF är otroligt förlegat. Borde kunna hanteras via KIVRA, etc... Man kan ju även idag signera dokument inne i Kivra...så varför inte KF brev?! :(

När man har löneutmätning, hur är det då med räntor inför deklarationen? Är det inkassobolaget som rapporterar in dom? Kan man lita på att de gör det?
Inkassobolag eller fordringsägaren. Kfm rapporterar inget.

Helt rätt OM man får dom, vill säga... :(
Jag har redan varit med om ett påminnelse brev från KF om en delgivning där original handlingen ej nådde mig ! :( Väldigt obehagligt faktiskt !
Jag tycker detta med utskick av brev från KF är otroligt förlegat. Borde kunna hanteras via KIVRA, etc... Man kan ju även idag signera dokument inne i Kivra...så varför inte KF brev?! :(

Det kommer nog inom några år

Det kommer nog inom några år

Jag skulle med andra ord väntat ett par år med att släppa mina skulder... IF only i could... :(

Men idag mina vänner... idag ska vi, med eller utan skulder, likväl vara tacksamma över att VI FAKTISKT LEVER och förhoppningsvis har hälsan med oss...
Öppnade precis upp min Facebook och läser att ännu en av mina vänner med unga barn har inatt avlidit i skitsjukdomen CANCER... FUCK denna helvetes sjukdom! :(
Nu tar jag min hund och tar en promenad längs med stranden och insuper energi och känner mig tacksam över att JAG LEVER ! Min skuldsättning kommer jag förr eller senare få ordning på och tills dess ska jag försöka ha hälsan med mig !
KÄRLEK till Er alla bästa kämpar ❤️

@Terry_ har KF velat komma hem till Er på besök sedan Din sambo valde att släppa sina skulder ?!

Jag skulle med andra ord väntat ett par år med att släppa mina skulder... IF only i could... :(

Men idag mina vänner... idag ska vi, med eller utan skulder, likväl vara tacksamma över att VI FAKTISKT LEVER och förhoppningsvis har hälsan med oss...
Öppnade precis upp min Facebook och läser att ännu en av mina vänner med unga barn har inatt avlidit i skitsjukdomen CANCER... FUCK denna helvetes sjukdom! :(
Nu tar jag min hund och tar en promenad längs med stranden och insuper energi och känner mig tacksam över att JAG LEVER ! Min skuldsättning kommer jag förr eller senare få ordning på och tills dess ska jag försöka ha hälsan med mig !
Ja @Kimsan72 .. ibland så dyker livet upp när man minst anar det och vissa saker blir så mycket tyngre.. samma här jag ordnar nog till det och är tacksam för mina nära jag har omkring mig. Kram

Vissa saker skickas på kivra, typ protokoll efter försäljning av lösöre och någon grej till, ganska få papper per år.

Jag tror inte du får hembesök

Vissa saker skickas på kivra, typ protokoll efter försäljning av lösöre och någon grej till, ganska få papper per år.

Jag tror inte du får hembesök

Tack :) Jag är inte rädd för ett hembesök...faktum är att jag hade nog uppskattat ett sådant där man kanske hade kunnat få lite goda råd om hur ja ska få min ekonomi att gå ihop med löneutmätning och kanske vad dom tror gällande hur länge jag kommer få ”sitta fast” med utmätning... etc etc !

Ps. De enda som jag har varit rädd för är det vi diskuterat tidigare att dom helt apropå skulle stå utanför min dörr och jag inte är hemma och då vilja ”forcera” dörren... (typ) :)

Men du, nu när jag i veckan använder Er e-tjänst för inlämning av inkomst samt utgifts redovisning...kan jag därefter förvänta mig ett samtal från KF? Ja noterar på blanketten att man ska uppge tfn samt Mail adress ... :)

Senast ändrad:
Det är ju bara att skicka in sina delgivningskvitton i tid, så slipper man att få sådana hembesök.

Aa men det ville inte jag för jag ville förhala en skuld så jag kunde betala den innan den blev betalningsanmärkning (det gick inte så det är inte ett bra tips )

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp