Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om du först räknar på dig så får du ut vad du får behålla. Sen räknar du på maken och då får du vad han får behålla. Tror inte man kan se bägges samtidigt? Iaf kunde man inte det förut..

Aha okej okej. Tack verkligen för all er hjälp! Känner mig så dum ibland med mina frågor. :p

när man fyller i att an kör till jobbet, får man behålla bensinkostnaden för just sin bil eller tar dem bara ett schablonbelopp? (Min bil dricker rätt mycket..)

Det beror lite på hur stora skulder det kommer in, är det på er bägge? Äger ni huset tillsammans?
Vi äger tillsammans.
Skulderna som kommer komma in är både enskilda och gemensamma.
Vi har två större lån som vi ska försöka hålla flytande. Men räknar väll med att ca 300k kommer in.

Vi äger tillsammans.
Vi har två större lån som vi ska försöka hålla flytande. Men räknar väll med att ca 300k kommer in.

Men bägge kommer hamna hos kfm?

Vi äger tillsammans.

Gör löneutmätningsberäkning på både dig och på makan och summera disponibla beloppet på er båda.

Gjorde en där man fyller i bådas inkomster osv.
Disponibelt belopp landar på ca 7000:-

Ok.
Jag får upprepa
Gör löneutmätningsberäkning på både dig och på makan och summera disponibla beloppet på er båda.

Inte en. Två, där du byter plats på inkomsterna era

Provar och puttar mina frågor igen i hopp av att någon vet:) ”En par frågor till, är maxbeslut att de man behåller är tex hyra och förbehållsbelopp sedan tar de resten? Kan man begära det eller önska så de inte drar ett lika belopp varje månad, tänker då min inkomst växlar liiite.
Sedan törs man ha levebrödspengar på kontot nu framöver när det närmar sig? Behöver ju betala hyra, mat osv, rädd att de kommer gå in och ta de pengarna om de granskar i tiden direkt vid lön innan man betalt hyra lr tex efter hyran är betalt så tar de matpengar?? Mkt som snurrar i knoppen”

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp