Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fast betalar inte företaget först och sedan läggs den på skulden ? För att skulden ska finnas kvar hos kronofogden ? :)

Nej sökande blir debiteras om den inte kan tas ut av gäldenären på ett par år tror jag det är

Hur tänker KFM när det gäller leasingbil?
Hur påverkar det en utmätning?

Har förmånsleasing via arbetet så det dras på lönen. Den ska återlämnas först i oktober.

Hur tänker KFM när det gäller leasingbil?
Hur påverkar det en utmätning?

Har förmånsleasing via arbetet så det dras på lönen. Den ska återlämnas först i oktober.

Det är så sällan att man måste börja leta i böcker..
Jag den tas hänsyn till även om det är lite konstigt

Det är så sällan att man måste börja leta i böcker..
Jag den tas hänsyn till även om det är lite konstigt

Okej, tack för svar.
Har några följdfrågor i ämnet.

- Hur skulle man se på att man nyligen tecknat ny leasing bil? Har ett intyg som godkänner att jag får beställa ny och byta.

- Hur skulle en skuldsanering ställa sig till en leasing?

Undrar då vi idag inte har något över för att kunna köpa en bil och håller på se över alternativen.

Okej, tack för svar.

- Hur skulle man se på att man nyligen tecknat ny leasing bil? Har ett intyg som godkänner att jag får beställa ny och byta.

Undrar då vi idag inte har något över för att kunna köpa en bil och håller på se över alternativen.
Det finns en del här som fått avslag pga leasingbil. Man får ju inte behålla extra pengar för att betala på den.

Det finns en del här som fått avslag pga leasingbil. Man får ju inte behålla extra pengar för att betala på den.

Det har gällt privatleasing dock, men principen borde vara liknande, man har lagt pengar på annat än skulderna

Okej, tack för svar.

Jag vet inte det heller. Det är så sällan, jag tror mitt team haft 2 st eller så på flera år och då har det varit konstiga omständigheter

Någon som vet om förbehållsbeloppet blir högre när man har barn som går på gymnasiet? Man får ju inte csn juli augusti.. 1200kr/ månad då är ganska mycket mindre...

Jo absolut jag skrev hennes lön precis som den var :) så den biten stämmer :)
Haha, och det var det jag började med att skriva att de inte använde siffrorna som min man skickade in, utan min lön hämtade de den senaste ifrån Skatteverket, som just den månaden var högre pga övertid.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp