Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag jobbar hos en av de större matgrossisterna i Sverige. Vår löneavdelning ligger inte på den ort där jag arbetar. Min chef fick inget veta om min löneutmätning innan skuldsaneringen startade. Fyllde själv i uppgifterna (min lön) på kfm hemsida. Kfm ringde efter två veckor och kollade så allt stämde. Hörde ingenting från min arbetsgivare mer än att det stod på lönespec senare ”avdrag kronofogdemyndigheten belopp 1179kr”.

Jag jobbar hos en av de större matgrossisterna i Sverige. Vår löneavdelning ligger inte på den ort där jag arbetar. Min chef fick inget veta om min löneutmätning innan skuldsaneringen startade. Fyllde själv i uppgifterna (min lön) på kfm hemsida. Kfm ringde efter två veckor och kollade så allt stämde. Hörde ingenting från min arbetsgivare mer än att det stod på lönespec senare ”avdrag kronofogdemyndigheten belopp 1179kr”.
Sidfråga så ta bort om det ej passar.
Hur vet era företag att lönerna stämmer? Jag får ständigt ändra på löner då lönekontoret har gjort fel med tillägg etc

Jag betalade av en privat skuld innan inledande och fick redovisa via kontoutdrag att det gjorts. Min handläggare på skuldsaneringen var inte så positiv till det och det står i brevet från skuldsaneringen att jag gjort det och att det berodde på att jag skämdes för min situation. Jag hade nog tur att det godkändes.

Sidfråga så ta bort om det ej passar.
Hur vet era företag att lönerna stämmer? Jag får ständigt ändra på löner då lönekontoret har gjort fel med tillägg etc

Jag fyllde i min bruttolön (fasta lön) när jag hade löneutmätning, skippade att fylla i OB och det gick igenom.

Nu har jag skuldsanering och fyllde bara i den fasta lönen. Fyller jag i mitt OB tillägg då ökar min lön med 7000-8000kr direkt, om inte mer.

Jag fyllde i min bruttolön (fasta lön) när jag hade löneutmätning, skippade att fylla i OB och det gick igenom.

Nu har jag skuldsanering och fyllde bara i den fasta lönen. Fyller jag i mitt OB tillägg då ökar min lön med 7000-8000kr direkt, om inte mer.
Då får man hoppas ingen kollar din inkomst framöver :eek:

Så du får ut typ några tusen extra varje månad medvetet? Varför tog du inte upp hela din lön om man får fråga?

Hur länge har du haft sanering? Det låter inte så bra det där...

Du verkar inte förstå meningen med en skuldsanering, ekonomisk rehabilitering.
Under din skuldsanering lär det tas upplysningar på dig och det kan bli till din nackdel.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp