Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Mycket räntor då , hur stora skulder tvingas du släppa ? Jag har 400k hos kronofogden , räntan ligger på ca 7000 i månaden och dom dra 14 400 , så minskar med 7400 per månad :) jämkningen behåller jag varje månad så vi kan leva bättre :) skiter om det tar 1 år längre . Hellre leva bättre under tiden
Jag kommer få släppa allt om jag inte kan få väldigt bra planer med inkasso. Det handlar om 1.4M samt 200k som sambo står på som ska fortsätta betalas på.

Men jämför man så går jag back nu och kommer få behålla ca 15k på utmätning. Skulle allt som dras gå på räntor så kan jag jämka så jag får ca 3k extra varje månad. Så mycket pengar har jag nog aldrig haft kvar efter lån är betalda

Jag kommer få släppa allt om jag inte kan få väldigt bra planer med inkasso. Det handlar om 1.4M samt 200k som sambo står på som ska fortsätta betalas på.

Men jämför man så går jag back nu och kommer få behålla ca 15k på utmätning. Skulle allt som dras gå på räntor så kan jag jämka så jag får ca 3k extra varje månad. Så mycket pengar har jag nog aldrig haft kvar efter lån är betalda
Jag är otroligt glad att jag släppte mina lån , vi valde dock att inte släppa bank norwegian på 300k och Handelsbanken 400k ... så vi betalar dom jämte och hittills har det funkat bra . Jag tycker att om du inte kan betala dom jämte så hade jag sökt skuldsanering så fort du bara kan . Du gör helt rätt ! Mina skulder minskar faktiskt totalt nu med 18-19 000 kr varje månad ... 7500 löneutmätning +6000 från sambon + 5000 Handelsbanken ... innan gick jag säkert back 10-15 000 kr . Jag hade sökt skuldsanering om jag varit dig . Kommer kännas mycket bättre , har du inget hos inlasso idag ? För det tar ju säkert 6 mån innan löneutmätningen startar med ! Så hinner spara väldigt mycket pengar på 6 mån ;)

Fast står också längst ner att hon har två veckor på sig att visa att hon äger bilen. För dom kunde inte visa det när dom tog bilen . Känns som hon kommer få tillbaka den :)

aay

Den är inte utmätt ens i det där läget. Ingen aning hur det landar, skönt att du är mer trygg i din bedömning.
Var ju även en fd make hon fortfarande var gift med..

Den är inte utmätt ens i det där läget. Ingen aning hur det landar, skönt att du är mer trygg i din bedömning.
Var ju även en fd make hon fortfarande var gift med..
Haha trygg vet jag inte , kan dock hålla med om att det är på gräsen när det är den man är gift med . Dock så sa kronofogden att hon ska inkomma med uppgifter om ägande ...

Kan inte kfm i frågasätta jämkning? Man får ju trots allt ut mer pengar i månaden mot vad man uppgett till kfm? Har man inte jämkning så får man ju tillbaka på skatten och det tar ju kfm direkt?
Själv skulle jag inte våga chansa men det är för att jag snart igen ska söka skuldsanering och då skulle det inte se bra ut om jag fått mer pengar än jag borde i månaden.

Eller tänker jag fel här angående kfm och jämkning?

Kan inte kfm i frågasätta jämkning? Man får ju trots allt ut mer pengar i månaden mot vad man uppgett till kfm? Har man inte jämkning så får man ju tillbaka på skatten och det tar ju kfm direkt?
Själv skulle jag inte våga chansa men det är för att jag snart igen ska söka skuldsanering och då skulle det inte se bra ut om jag fått mer pengar än jag borde i månaden.

Eller tänker jag fel här angående kfm och jämkning?
Klart dom kan ifråga sätta det och ändra till maxbeslut . Men för min del är jag klar på 2.5 -3 år ... så jag kommer inte ansöka skuldsanering så jag kör på :) vet en som jämkat 3 år och dom har inte ändrat :) så väldigt tacksam om jag med klarar mig ;)

• Gilla
Reaktioner: p79
Klart dom kan ifråga sätta det och ändra till maxbeslut . Men för min del är jag klar på 2.5 -3 år ... så jag kommer inte ansöka skuldsanering så jag kör på :) vet en som jämkat 3 år och dom har inte ändrat :) så väldigt tacksam om jag med klarar mig ;)

Skönt att va klar på den tiden!
Själv vet jag att jag aldrig kommer bli skuldfri utan en skuldsanering så vågar inte chansa på att inte uppge om jag ökar mina inkomster. För min del ser det bättre ut om jag meddelar varje förändring som blir åt båda håll.

Anso
Skönt att va klar på den tiden!
Själv vet jag att jag aldrig kommer bli skuldfri utan en skuldsanering så vågar inte chansa på att inte uppge om jag ökar mina inkomster. För min del ser det bättre ut om jag meddelar varje förändring som blir åt båda håll.
abaolut helt rätt gjort då :) för mig är det guld för det blir 6000Kr mer varje månad . Men du gör helt rätt :)

• Gilla
Reaktioner: p79
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp