Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har skuld att betala på 40000, förfallodag den 29/1. Tjänar det någonting till att betala in några tusen, för kfm kommer ju påbörja utmätning iallafall i Februari/Mars. Kanske bättre att stoppa stoppa pengarna i madrassen så man har en liten buffert när utmätningen startar?
Hur lång tid från utslag , till skuld att betala tog det för dig ?

Är det inte svårt när det gått så långt som skuld att betala ?
Inkassobolagen är ju medvetna om att det kan ta dit innan KFM kan utmäta och sedan att fler skulder kan tillkomma och då får de mindre del av utmätningen.
Om man trycker på dem två punkterna, tidsaspekten och att utmätningen kanske inte ger dem så mycket, kan man förhandla lite.
Jag har flera gånger fått återkallat från skuldsaldot.

Inkassobolagen är ju medvetna om att det kan ta dit innan KFM kan utmäta och sedan att fler skulder kan tillkomma och då får de mindre del av utmätningen.
Om man trycker på dem två punkterna, tidsaspekten och att utmätningen kanske inte ger dem så mycket, kan man förhandla lite.
Jag har flera gånger fått återkallat från skuldsaldot.
Det låter ju positivt att du lyckats återkalla när det ligger på skuldsaldo och allt :) Lowell har varit omöjliga , har sagt kan betala in 10 000 kr på en skuld direkt , men vägrar att ta tillbaka föreläggandet .. medans Svea och intrum har varit väldigt bra och enkla ! Så nu mars lönen om jag inte fått löneutmätning redan så ska jag försöka återkalla några stycken .. för då kommer det in cash :)

Det låter ju positivt att du lyckats återkalla när det ligger på skuldsaldo och allt :) Lowell har varit omöjliga , har sagt kan betala in 10 000 kr på en skuld direkt , men vägrar att ta tillbaka föreläggandet .. medans Svea och intrum har varit väldigt bra och enkla ! Så nu mars lönen om jag inte fått löneutmätning redan så ska jag försöka återkalla några stycken .. för då kommer det in cash :)
Ja Lowell är hopplösa. Jag var tvungen att uppge sambons inkomst osv. innan de ens ville diskutera.

Ja Lowell är hopplösa. Jag var tvungen att uppge sambons inkomst osv. innan de ens ville diskutera.
Samma här , erbjöd dom 8k som är rätt bra för är man hos inkasso är det tajt .. dom vägrade .. ville ha 10k varje månad på en skuld på 30k bara ! Idioter faktiskt ! Prioterar inte dom !

Samma här , erbjöd dom 8k som är rätt bra för är man hos inkasso är det tajt .. dom vägrade .. ville ha 10k varje månad på en skuld på 30k bara ! Idioter faktiskt ! Prioterar inte dom !

Då är det uppdraget dom fått

Lite offtopic nu men vilka använder sig av lowell?

Finns det någon tråd här på forumet där det står vilka inkasso bolag olika långivare använder sig av?

Finns det någon tråd här på forumet där det står vilka inkasso bolag olika långivare använder sig av?
Remember , komplett , qliro .. dom har mina ärende is alla fall :)

Sånt varierar då pass att en lista är svår, framförallt när det köps och säljs fordringar hit och dit, så en Santander som kanske går till lowell, som sedan säljs till intrum invest.. och en del riktigt gammalt kan till och med ligga hos lowell med intrum som inkassobolag/ombud

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp