Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Samma svar som det du citerar, du ska ha ut 13, sedan 19 till kfm, får du ut mer än 32 netto får du ut det.
Såg nu att dom räknat för högt belopp på min lön dom har inte gått på det jag lämnar in. Jobbade mycket över ett tag för att kunna lösa mindre skulder.
Får ringa i morgon om detta

Har tagit bort jämkning lite sent är rädd för kvarskatt :( då jag inte betalat mycket räntor detta år vet inte hur det är med skulder hos fogden

Om du skall jämka så uppge mindre i räntor och årslön. Då skall du inte kunna få kvarskatt.

Nu när jag jämkar så har jag uppgett 550 tkr i årslön och 30 tkr i räntor på ett år. Kommer att hamna på runt 580 tkr i årslön och runt 60 tkr i räntor detta år. Visst man får inte så låg skatt som skall dras. Men man får tillbaka på skatten sen.

Om du skall jämka så uppge mindre i räntor och årslön. Då skall du inte kunna få kvarskatt.

Nu när jag jämkar så har jag uppgett 550 tkr i årslön och 30 tkr i räntor på ett år. Kommer att hamna på runt 580 tkr i årslön och runt 60 tkr i räntor detta år. Visst man får inte så låg skatt som skall dras. Men man får tillbaka på skatten sen.

Bör du inte ange högre lön än det troliga för stt undvika kvarskatt?

Bör du inte ange högre lön än det troliga för stt undvika kvarskatt?
Jo helt rätt. Fel av mig där. Läste nu på ett annat ställe där beskrev min jämkning. Skrev i min ansökan tjärnar 600 men kommer att tjäna under det. Men mindre i räntor än vad jag ska komma att betala.

Om jag fyller i min lön som jag ska på löneutmättning , men skriver 2500
på sambon...kommer dom kolla med Skatteverket om hennes inkomst stämmer då ? Om dom alltid kollar ?

på sambon...kommer dom kolla med Skatteverket om hennes inkomst stämmer då ? Om dom alltid kollar ?
2500 kr är nog oroväckande lågt, vad ska du uppge för inkomstkälla för det?

Nu förstår jag inte varför du ska göra såhär? Du hade en plan att du skulle ha löneutmätning och ni skulle leva på din sambo... vad har ändrats? Det slutar ju bara med att du får dras med löneutmätning längre...

Nu förstår jag inte varför du ska göra såhär? Du hade en plan att du skulle ha löneutmätning och ni skulle leva på din sambo... vad har ändrats? Det slutar ju bara med att du får dras med löneutmätning längre...
Inget har ändrats , du har helt rätt att löneutmätning kommer ju vara längre absolut , sen är ju frågan 17 som jag får behålla själv eller 12 ... Lite skillnad :) men visst dom 5000 kr hade minskat skuldern med 60k på 1 år !

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp