Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om Holm Bank

Fick också en ny offert nu igen..... Tänker absolut inte söka nåt. Tjänar dom pengar på att ta bisnode upplysningar på folk? Eftersom dom ändå inte verkar bevilja någon just nu så känns det ju så onödigt att dom ger folk falska förhoppningar med att skicka ut offerter som sedan aldrig godkänns.

Hade också en ”offert”.
Ansökte, avslag.
Bemöda er inte ens med dessa.

Också fått att min offert är inaktiv men nej tack betala av det jag har sen bye bye.

Är det verkligen okej enligt svenska utlåningsregler att erbjuda höjning av kredit genom automatiska processer för att sedan direkt avslå? Har någon fått svar vad det är som triggar att man får ett erbjudande? Jag har fått två erbjudanden inom 1 månad men avslag direkt efter ansökan är gjord.

Är det verkligen okej enligt svenska utlåningsregler att erbjuda höjning av kredit genom automatiska processer för att sedan direkt avslå? Har någon fått svar vad det är som triggar att man får ett erbjudande? Jag har fått två erbjudanden inom 1 månad men avslag direkt efter ansökan är gjord.
Bra fråga, sen att de väljer att ta BÅDE bisnode och creditsafe, och säger att de avslår på grund av " för att följa lagkrav och bankens policy kreditpolicy det går inte att erbjuda den ansökta finansiella tjänsten". Då borde de inte ha ansöka om att höja. Kan tycka att har de en gång godkänt, så ska det inte vara SÅ svårt att höja som det verkar vara. Samt att de gör random att vissa ringer de, vissa inte....

Screenshot_20210923-134142_Chrome.jpg

Fick detta mailet för andra gången. Men lär väl ändå bli avslag så ingen mening o söka?!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp