- Meddelanden
- 2 762
- Mottagna reaktioner
- 1 236
- Poäng
- 927
Ja dom tog en på mig idag, har spärrat min Bisnode nu. Gjorde en ansökan i Början på Augusti men ingen Bisnode då.Nu har Holm börjat ta lite random kreditupplysningar. Fick ett meddelande från Bisnode om att de inhämtat en upplysning igår kl 18.03. Jag har inte gjort någon ansökan då den där jävla offerten inte är aktiv. Någon mer som fått en upplysning tagen, som EJ gjort en ansökan?
Nu har Holm börjat ta lite random kreditupplysningar. Fick ett meddelande från Bisnode om att de inhämtat en upplysning igår kl 18.03. Jag har inte gjort någon ansökan då den där jävla offerten inte är aktiv. Någon mer som fått en upplysning tagen, som EJ gjort en ansökan?
Jag har nu gjort en anmälan till Bisnode och uppmanar fler att göra detsamma.Det får dom inte göra. Regelverket är glasklart.
" Företaget som begär en kreditupplysning om en privatperson ska ha ett så kallat ”legitimt behov”. Det innebär att företaget ska vara på väg att ingå ett kreditavtal med dig, eller att de har en annan anledning att göra en ekonomisk riskbedömning på dig"
Maila bara utredning@bisnode.com och lägg Holms som kopia så kommer Bisnode att ta bort den upplysningen och ge dom en smäll på fingrarna, är ni fler utsatta så kan dom tappa hela avtalet.
Jag har nu gjort en anmälan till Bisnode och uppmanar fler att göra detsamma.