Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om Holm Bank

Konstigt företag jag sökte för 2 månader sen högt creditsafe och 340 000 inkomst per år. Fick 5 k haha. Dock inte planerar på höja utan håller på betala av alla. Kass ränta fick jag med 26.96% haha

Nu har Holm börjat ta lite random kreditupplysningar. Fick ett meddelande från Bisnode om att de inhämtat en upplysning igår kl 18.03. Jag har inte gjort någon ansökan då den där jävla offerten inte är aktiv. Någon mer som fått en upplysning tagen, som EJ gjort en ansökan?

Nu har Holm börjat ta lite random kreditupplysningar. Fick ett meddelande från Bisnode om att de inhämtat en upplysning igår kl 18.03. Jag har inte gjort någon ansökan då den där jävla offerten inte är aktiv. Någon mer som fått en upplysning tagen, som EJ gjort en ansökan?
Ja dom tog en på mig idag, har spärrat min Bisnode nu. Gjorde en ansökan i Början på Augusti men ingen Bisnode då.

stämmer det att Holm bank tar tid efter det är beviljat för att de ska ringa upp och dubbelkolla saker först?

Det får dom inte göra. Regelverket är glasklart.

" Företaget som begär en kreditupplysning om en privatperson ska ha ett så kallat ”legitimt behov”. Det innebär att företaget ska vara på väg att ingå ett kreditavtal med dig, eller att de har en annan anledning att göra en ekonomisk riskbedömning på dig"

Maila bara utredning@bisnode.com och lägg Holms som kopia så kommer Bisnode att ta bort den upplysningen och ge dom en smäll på fingrarna, är ni fler utsatta så kan dom tappa hela avtalet.

Det får dom inte göra. Regelverket är glasklart.

" Företaget som begär en kreditupplysning om en privatperson ska ha ett så kallat ”legitimt behov”. Det innebär att företaget ska vara på väg att ingå ett kreditavtal med dig, eller att de har en annan anledning att göra en ekonomisk riskbedömning på dig"

Maila bara utredning@bisnode.com och lägg Holms som kopia så kommer Bisnode att ta bort den upplysningen och ge dom en smäll på fingrarna, är ni fler utsatta så kan dom tappa hela avtalet.
Jag har nu gjort en anmälan till Bisnode och uppmanar fler att göra detsamma.

Jag har nu gjort en anmälan till Bisnode och uppmanar fler att göra detsamma.

Jag sökte ju också höjning genom dom igår och dom tog inte Bisnode på mig överhuvudtaget (gjorde inte Fairlo heller).

Bolagen verkar inte alls vara konsekventa i vem dom ska göra en upplysning på och inte. Märkligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp