Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om Holm Bank

Svårt att tro på deras förklaring. Förmodligen har de själva insett att de varit lite väl generösa och kastat ut höga summor lite här och där...

Ringde Holm bank direkt klockan slog 8.
Hon hade fått uppgifter nu direkt på morgonen att dom stoppar utlåning av kredit pga tekniska fel, frågade när det skulle fixas men var oklart enligt henne.
Detta sög ju.

Detta skrev dom till mig på mailen

Tack för ditt meddelande!
Vi ser att du har kommit in i appen nu, men Holm Bank app har ett tillfälligt tekniskt fel just nu som åtgärdas så fort som möjligt. Så det betyder att din ansökning väntar bakom det.
Vi beklagar

Detta skrev dom till mig på mailen

Tack för ditt meddelande!
Vi ser att du har kommit in i appen nu, men Holm Bank app har ett tillfälligt tekniskt fel just nu som åtgärdas så fort som möjligt. Så det betyder att din ansökning väntar bakom det.
Vi beklagar

”Tekniskt fel”
Jag hoppas innerligt att dom har ett tekniskt fel i appen och inte stoppar utlåningen pga dom ej har nå pengar kvar sen igår.

Några har ju fått ut pengar.

kanske det kommer baltiska män och inkassera tillbaka dom nu.

Den finska kvinnan ringde mig imorse å frågade lite grejer. Jag har fått ett sms "se ditt lånebeslut i appen". Men när jag loggar in så står det att offerten inte är aktiv? Jag har inget belopp ens. Är jag trög eller. Hur går man vidare gör aktivera den eventuella krediten då? Går ju inte trycka nånstans

Skickade mail till dom och frågade om de slutar låna ut pengar i och med det tekniska problemet. Det jag fick till svar var att problemet var löst.
Snurrade fortfarande i appen så ringde kundtjänst som sa att det tekniska felet fortfarande fanns kvar. Dubbla budskap.. får väl ha is i magen och vänta!

Var har detta bolaget sitt säte?

Holm ringde upp mig och stämde av lite uppgifter, fick ett sms senare där det står ”se ditt beslut”. Likadant som det alltid stått för mig, tryckte där igen och kommer in på sidan ”se ditt lånebeslut” igen. Ringde tillbaka och sa att jag råkade ansöka igen och vad jag skulle göra. Hon sa åt mig att låta det vara och att IT-avdelningen jobbade så snabbt som möjligt för att lösa problemet. Dom kanske ger avslag genom att göra så och skyller på IT-avdelningen, vem vet?

Varför skulle dom göra det? Dom har ingenting att tjäna på det men kan förlora kunder på det. Den här typen utav aktörer tjänar mer på att hålla sig till Bisnode eller Creditsafe - Lite som Fairlo.

Dom har absolut att tjäna på det, att få ett bättre/bredare beslutsunderlag för att minska risken för problemkunder.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp