Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om Holm Bank

Menar du att du kommer betala 10. 000 plus ränta? för det tror inte jag det du beskriver är ju att de drar av från 10.000 det du inte utnyttjat och sen betalr du av på den summan du utnyttjat... (så klart)

Såhär svarade dom

Din första återbetalning skedde i oktober. Nästa kommer nu i november den 25.
Det finns pengar på ditt konto och systemet använder den summan först och när den är slut kommer systemet dra av från ditt autogiro.

Med vänlig hälsning,
Liis
Holm bank kundservice

Såhär svarade dom

Det finns pengar på ditt konto och systemet använder den summan först och när den är slut kommer systemet dra av från ditt autogiro.

Med vänlig hälsning,
Liis
Holm bank kundservice

Men herregud så kan de ju inte göra. De kan ju inte dra pengar från det belopp som du inte använt? Du ska ju inte behöva betala ränta för det som du ej valt själv att utnyttja.

Men herregud så kan de ju inte göra. De kan ju inte dra pengar från det belopp som du inte använt? Du ska ju inte behöva betala ränta för det som du ej valt själv att utnyttja.

Förklarar varför det är många som inte börjat dras ifrån på autogiro. Kollar jag I holm appen så har dom lagt på 150 kr ena månaden sedan 230kr nästa månad så den ökar till 10 000.

Såhär svarade dom

Med vänlig hälsning,
Liis
Holm bank kundservice

Ok då förstår jag hur du menar, frågan är om de "får" göra så du har ju fått ett kredit utrymme men det är ju knappast tvång på att använda det. Vilket blir effekten nu. Fult och jag är tacksam att jag lyckades betala hela beloppet och inte kan ansöka om ny kredit.

Hur betalar man sitt köp man gjort? Testköpte ett par hörlurar från netonnet. Försöker välja manuell återbetalning. Men det fungerar inte. Riktigt usel Svenska på hemsidan, känns oseriöst.

Hur betalar man sitt köp man gjort? Testköpte ett par hörlurar från netonnet. Försöker välja manuell återbetalning. Men det fungerar inte. Riktigt usel Svenska på hemsidan, känns oseriöst.

Vad pratar du om? Om du köpt nåt så aktivera autogiro dras sen automatisk, inte mer än så hur bra som helst app och kort

Alltså är det någon som förstår hur betalningar ens funkar med Holm Bank?

Jag har ej fått någon sorts faktura...
Och ser inget sorts förfallodatum för betalning någonstans.

Testade att göra en engångsinbetalning via Trustly.
Det står i appen att månadsbetalningen ska vara 1621,58:-
Men de drog 2252,34:- ...?
Sedan plussade de på 1283,29:- på totala skulden efter den betalningen? Jag förstår inte alls.

Finns ingenstans jag kan hitta en betalplan heller, eller någon sorts info om betalningar förutom att det står vad månadskostnaden är samt effektiva räntan...

Alltså är det någon som förstår hur betalningar ens funkar med Holm Bank?

Jag har ej fått någon sorts faktura...
Och ser inget sorts förfallodatum för betalning någonstans.

Testade att göra en engångsinbetalning via Trustly.
Det står i appen att månadsbetalningen ska vara 1621,58:-
Men de drog 2252,34:- ...?
Sedan plussade de på 1283,29:- på totala skulden efter den betalningen? Jag förstår inte alls.

Finns ingenstans jag kan hitta en betalplan heller, eller någon sorts info om betalningar förutom att det står vad månadskostnaden är samt effektiva räntan...
Jag kommer inte ens in i appen. Dom har inte dragit något från mig heller och tog lånet för kanske 2 månader sedan.

Jag kommer inte ens in i appen. Dom har inte dragit något från mig heller och tog lånet för kanske 2 månader sedan.

Yeah... Förstår ingenting alltså, skickade ett mail till dem för att fråga varför de drar mer från kontot än de säger att de ska, samt varför skulden ökar efter inbetalning... Får se om de ens svarar. Känns lite halv-osäkert detta företag.
Samtidigt läste jag någonstans att man inte vill ha det till inkasso då det bolag de använder tydligen är helt omedgörliga.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp