Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om Holm Bank

Trist att dem börjat med Bisnode det innebär med största sannolikhet att dem även rapporterar in beviljade krediter till Bisnode, tur man betalat av detta, väldigt buggigt system/app men trevlig kundtjänst då man skickat mail.

Äntligen fick jag det att funka för mig. Fick 30 000. Men ni som använt betalo. Har det funkat att lägga till kortet för någon som använder Android ? Står bara och snurrar för mig när jag ska godkänna kortet

Tycker Holm bank inte verkar vara så seriös.

dom kommunicerar på sin sida att räntan är fast nominell ränta på 9,9% och att den effektiva räntan är 10,47%. Mejlade dom för att få detta bekräftat och dom sa att räntan stämde. Frågade även om man kunde överföra sina pengar till sitt bankkonto. Det svarade dom inte att dom kunde göra.

Det jag tycket är oseriöst med detta är att när jag ifrågasatte varför jag fick en ränta på 15% så säger dom att det är en genomsnittlig ränta och att det står på deras hemsida. Kan inte hitta det någonstans. Hittar bara att det är en fast nominell ränta på 9,9%.

Sedan angående uttag till sitt bankkonto så står det på flera ställen i kreditavtalet att det finns som alternativ, bara att man måste ta ut hela kreditbeloppet. Om man inte erbjuder det, varför skriver man ut det i sitt kreditavtal?

Har dom inte koll på vad dom kommunicerar ut till sina kunder?

Tycker Holm bank inte verkar vara så seriös.

dom kommunicerar på sin sida att räntan är fast nominell ränta på 9,9% och att den effektiva räntan är 10,47%. Mejlade dom för att få detta bekräftat och dom sa att räntan stämde. Frågade även om man kunde överföra sina pengar till sitt bankkonto. Det svarade dom inte att dom kunde göra.

Det jag tycket är oseriöst med detta är att när jag ifrågasatte varför jag fick en ränta på 15% så säger dom att det är en genomsnittlig ränta och att det står på deras hemsida. Kan inte hitta det någonstans. Hittar bara att det är en fast nominell ränta på 9,9%.

Sedan angående uttag till sitt bankkonto så står det på flera ställen i kreditavtalet att det finns som alternativ, bara att man måste ta ut hela kreditbeloppet. Om man inte erbjuder det, varför skriver man ut det i sitt kreditavtal?

Har dom inte koll på vad dom kommunicerar ut till sina kunder?
Jag tog detta lån för ca 30 dagar sedan och har en ränta på 26,5 %. Är räntan på 15% nu?

Jag hade hög kreditvärdighet på creditsafe och en 2a på bisnode.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp