Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om Holm Bank

Det förklarar kanske att folk inte fått offerter på evigheter.

Dom borde skippa bisnode och gå tillbaka till creditsafe :D
Och frågar man Holm själva så är det systemet i sig själv som gör bedömningen om de kan erbjuda en offert eller inte. De saknar helt manuella processer. Jag fattar fortfarande inte hur deras system fungerar. Övervakar de varje kund? :D

Någon som vet vad som händer om man inte betalar direkt den 25e? Typ betalar 28e, hinner man få någon påminnelse eller så?

Ok tack för info. Då kan jag avvakta 3 dagar med betalning utan att vara orolig. Får lönen lite senare nämligen.
Lugnt! Alltså det värsta som kan hända är att de ändå kontaktar dig. Du hinner inte motta någon påminnelseavgift, uppsägning eller någonting. Så det är ingen fara alls! Jag brukar inte tala så gott om Holm Bank, men jag måste säga att de är väldigt medgörliga vid sena inbetalningar. Nu uppmuntrar jag aldrig till att vara sen med en inbetalning, men ponera att du skulle få betalsvårigheter nu vid lönen, då kan man kontakta dem och berätta sin situation. De har 99 gånger av 100 förståelse för dig, de frågar när du kan betala och kan gott vänta 1-2 månader och frågar du om du kan betala in lite mindre än det förfallna beloppet så brukar det också 99 gånger av 100 gå bra.

Är det någon som har slutbetalt sitt lån här för att söka nytt igen och blivit beviljad?

Slutbetalade för mer än ett halv år sedan inte fått möjlighet att ansöka om nytt.

Jag löste mitt lån för ett år sedan och fick 30K på nytt för 6mån sedan.
Nu löste jag det lånet igår så lär väl inte få ta något nytt i framtiden. :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp