Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om Holm Bank

Starta återbetalningar innebär att du inte har en aktiv offert för tillfället, dvs ingen möjlighet att höja.

Från att ha haft knappen "Ansök om kredit" i flera månader (men inte gått att trycka på, blir bara "vit skärm"). Så har jag från och med idag "Starta återbetalningar nu" igen. Någon mer? Tänker att de kanske har buggfixat, att när jag fick "ansök om kredit" och det blev vit skärm så var det för att jag egentligen inte hade möjlighet att höja. Och nu får jag den skärmen jag borde fått hela tiden?
Jag hade "starta återbetalningar" i flera månader. Men nu dök knappen upp igen om att jag hade en offert och "ansök om kredit". Men det blir avslag gång på gång. Har haft 30000 i snart ett år och inte fått höjning en enda gång. Jag har skött alla återbetalningar och har bättre ekonomiska förutsättningar nu.

Man blir inte klok på Holm. Deras kundtjänst ska vi inte prata om.

Drygt 700.000 i årsinkomst, mycket hög på Creditsafe och 8 på Bisnode (tror det var en 2:a när kopian kom). I Bisnodes system finns mer att önska…
Inte för att vara den som är den men har man 700 000 i årsinkomst borde man väl se sig om efter en annan bank än Holm Bank? Har du ett hyfsat UC kan du med din årsinkomst lätt få något mycket bättre (banklån exempelvis) men det kanske du har redan.

Inte för att vara den som är den men har man 700 000 i årsinkomst borde man väl se sig om efter en annan bank än Holm Bank? Har du ett hyfsat UC kan du med din årsinkomst lätt få något mycket bättre (banklån exempelvis) men det kanske du har redan.

Fördelen med Holms är att man kan få upp till 150.000 kronor utan att det syns på UC...

t.E.X. till handpenning.

Jag har 100K på 8% ränta, betalar 2K i månaden, 60 månader.

Hade endast 248K inkomst när jag blev beviljad, började på 10K, sen 30K, sen 100K.

Fördelen med Holms är att man kan få upp till 150.000 kronor utan att det syns på UC...

t.E.X. till handpenning.
Är det ens någon som fått den summan beviljad? Holm nekar ju allt och alla numera. I övrigt finns det inte många fördelar med Holms med tanke på hur illa det fungerar.

Andra förutsättningar? Anmärkningar?

Inga anmärkningar, underskott på 30K. Baserades det på Bisnode så hade jag vid tillfället säkert 30+ förfrågningar. De tar som sagt ibland bisnode och ibland creditsafe märkligt nog.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp