Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

Problemet är att jag aldrig varit i kontakt med detta bolag. Så finns inte en chans i hela världen att jag skulle betala in 1350:-...
Fick också räkning av dom.., som jag betalat av 2år tidigare!! Jag mailade dom, fick inget svar. Ringde, inget svar. Fick efter ett tag en delgivning från KF på 78000:-!!!! Jag hade lånat 2000:- som jag som sagt återbetalat med ränta. Jag bestred delgivningskvittot (stod ingenting där. Inte när jag tagit lånet, inget om räntor osv..) Jag skrev att jag återbetalat detta för längesen, och att jag vägrar skriva under /betala något som inte innehåller information om ovan uppgifter och som är bedrägeri. ARS besvarade aldrig mitt bestridande , så det avskrevs.
Dom försöker , ger sig på de mest skuldsatta då de tror att man har ingen på alla lån!! Det är ju svårt om man har ett 30-tal lån i rullning, många skriver nog på delgivningar av bara farten.. Fy fan vad vidriga dom är!

"Dom"består bara av Adam ARS är hans initialer.
Han verkar ha talang för att se till att aldrig få sina räntekrav prövade i sak. Om det stämmer att hon som fick resning sedan gick med på förlikning till 0 så duckade han undan en prövning där med.
Jag förstår ju henne om hon får erbjudande att betala 0 kr mot att man bara lägger ner sen, inget mer krångel eller så för henne. Tyvärr innebar det att övriga som har samma problem inte får den dom man hoppats på som stöd

Kan ändå vara intressant eftersom det är Adam som ligger bakom allt detta. Det kan helt klart säkert hjälpa någon som i någon form blivit utsatt för denna människa. Keep going Fluffy med allt du finner! Han är då en väldigt ocharmig person, denna Adam. Lider med alla som drabbats och jag hoppas verkligen han straffas på varje tänkbart sätt. I sista resningsfallet som var nu i mars (angående ett av hans engelska bolag) gick han med på förlikning på 0 kr för att resningsansökan skulle tas bort. Väldigt olikt honom med tanke på tidigare förfarande, kanske den här strategin med att själv dyka upp i domstol inte är helt lysande. Hur går det för er alla som drabbats av ARS-skulder eller annat orsakat av den här snorungen?
Bara fortsätta bet kfm kan inget göra!!!

"Dom"består bara av Adam ARS är hans initialer.
Han verkar ha talang för att se till att aldrig få sina räntekrav prövade i sak. Om det stämmer att hon som fick resning sedan gick med på förlikning till 0 så duckade han undan en prövning där med.
Jag förstår ju henne om hon får erbjudande att betala 0 kr mot att man bara lägger ner sen, inget mer krångel eller så för henne. Tyvärr innebar det att övriga som har samma problem inte får den dom man hoppats på som stöd

Lasseman - 2.000 kr som blev 78.000 kronor borde ju definitivt i saklig mening bli dom för "ocker"
Det innebär således att det vore väldigt bra om ett av hans ärende hamnade i rätten och blev prövade i sak just för att kunna få ett prejudikat för kommande mål.

Lasseman - 2.000 kr som blev 78.000 kronor borde ju definitivt i saklig mening bli dom för "ocker"
Det innebär således att det vore väldigt bra om ett av hans ärende hamnade i rätten och blev prövade i sak just för att kunna få ett prejudikat för kommande mål.

Jo det var min åsikt men hon som hade fått resning skippade chansen till prejudikat mot att just hennes skuld skrevs av.

Det som var "lite till att läsa om ARS" gällde alltså inte ars utan om de brittiska bolag som skickat in rena hittepåärenden? :)
Ja o nä. Det står att Adam berättade att de engelska hittepåärendena också kommer från honom. O då borde ju de bolagen o ARS va samma sak? O behandlas så?

Ja o nä. Det står att Adam berättade att de engelska hittepåärendena också kommer från honom. O då borde ju de bolagen o ARS va samma sak? O behandlas så?

Det är inte säkert alls.
Ars har i alla fall lånat ut pengar i många fall.
De engelska bolagen har inte ens gjort det utan skickat in och fått helt påhittade skulder fastställda i förenklade domar(utslag)

Det är inte säkert alls.
Ars har i alla fall lånat ut pengar i många fall.
De engelska bolagen har inte ens gjort det utan skickat in och fått helt påhittade skulder fastställda i förenklade domar(utslag)
Jo, men det är det han sa att ARS också gjort. Iaf ibland. Polarn sa att det är helt sjukt att tro att det skulle vara lagligt. Men han verkar tro det. O det tyckte inte domstolen. O de trodde inte på vad Adam sa läser jag det som. Svårt att tro att man skulle tro på honom närmast företräder ars om man inte tror på han när han företräder andra bolag

Då löser det sig för alla som har haft oturen att få med ars att göra. Styrkekram.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp