Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

Jag mailar Malmö Tingsrätt och frågar om jag kan hämta ut domen.
Lägger upp den imorgon om/när jag får svar.

Jag mailar Malmö Tingsrätt och frågar om jag kan hämta ut domen.
Lägger upp den imorgon om/när jag får svar.

Maila hovrätten över skåne och blekinge i stället det vat ju en hovrätt som meddelat beslutet

Hej,

Finns inga mål den senaste månaden ang. ARS Enterprise AB 556842-4112. Finns bara två Ö-mål som avslutades 2012 och 2017.

Med vänlig hälsning

xxxxxx
Domstolshandläggare, Administrativa avdelningen, Hovrätten över Skåne och Blekinge

Senast redigerad av en moderator:
Hej
Nu har jag fått fram att det inte är ARS som klagat utan en annan person. Men hon (inte han) som klagat har skickat med ett beslut från kronis ang nekad indrivning av ockerränta. Ligger i Högsta domstolen nu. Ska leta fram mål nr .

ARS borde rimligen varit part i ärendet och svaret från HovR borde innefattat det.
Det verkar lite märkligt om ett mål hunnit till HD redan om hovR meddelat beslut så sent som igår?

Ö 1293-18 i högsta domstolen. Hon som hade skuld hos ARS har försökt få bort den men inte fått rätt i hovrätten i Malmö. Men i överklagandet till högsta domst finns det ett beslut från kronis. Har inte fått ut det än dock

Jag har hämtat ut domen,
Lägger upp den under eftermiddagen Floffy.

Vet du möjligtvis vad hennes ursprungliga skuld var på samt hur mycket ARS ville att hon skulle betala?

Om ärendet gick till Högsta domstolen via Hovrätten OCH Tingsrätten måste detta ha blivit en oerhört dyr historia för ARS och dess advokat(er) för att inte tala om att det kan bli ett prejudikat för massa andra ärenden dom har.

Lånar dom fortfarande ut pengar via snabbsmskredit och sina andra aktörer?

Nu förstår jag inte riktigt gången, en person har alltså "fått rätt" i hovrätten, vilket visade sig vara "inte fått rätt" utan det ligger nu i HD, och någonstans i någon av ärendeakterna så finns någon form av beslut från KFM som aktbilaga?

Lasseman, om jag tolkat Floffy rätt så fick ARS rätt i hovrätten men domen överklagades till Högsta domstolen där kvinnan som driver fallet mot ARS sedemera fick rätt och hovrättens dom ogillades.
Däremot förstår jag inte hur Kronofogden kommer in i hela denna veva, det är ju inte dom som ska fatta beslut om en skuld är korrekt eller inte?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp