Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Fick ett brev från kfm igår ang en skuld att betala till pl finans eller ARS Enterprise eller vad nu dom heter
Tydligen så är jag en dum blondin som tror att utslag innebär att skulden så har ingått i den löneutmätning jag har haft men icke.
13/8-13 skrev jag på ett delgivningskvitto o 26/8-13 blev de utslag. Hade löneutmätning då så trodde ju självklart skulden skulle vara med i det. Skulden va då 6743kr
Men nu ska jag betala 107860kr!!!

Fick idag en faktura från detta *#### företag, P1 Finans Sverige Kb, som ARS Enterprise "sålt sin faktura" till. Ringde KFM, då det stod att kapitalskulden var 1990kr och nu uppe i 24 082 kr. Helt sjukt och jag sa till KFM att jag läst mycket om detta bluffföretag, och dom sa att jag skulle maila in ett Hinder mot verkställdhet. och jag fick ett mobilnummer till denna **. Och jag sa till personen från KFM, låter det inte konstigt att man ska ringa ett mobilnummer? och att ni måste förstå att det är bluff och massa bedrägeri att göra så.
Känns som man inte kan göra något åt saken? men jag ska maila och polisanmäla detta, för det är inte ok nånstans. 3 år efter? från ingenstans dimper en faktura där man ska betala in till KFM inom 2 v, anar står där med en onödig anmärkning,..
Någon som nyligen vart med om något som har med dessa företag att göra på senare tid och kan tipsa om olika tillvägagångssätt.????

Fick ett brev från kfm igår ang en skuld att betala till pl finans eller ARS Enterprise eller vad nu dom heter
Tydligen så är jag en dum blondin som tror att utslag innebär att skulden så har ingått i den löneutmätning jag har haft men icke.
13/8-13 skrev jag på ett delgivningskvitto o 26/8-13 blev de utslag. Hade löneutmätning då så trodde ju självklart skulden skulle vara med i det. Skulden va då 6743kr
Men nu ska jag betala 107860kr!!!

Vad säger kronofogden? Det här får inte vara tillåtet.

Jag har en fråga :/ vilket sms låneföretag står bakom detta!!
Vilka idioter som gör så här

Vad säger kronofogden? Det här får inte vara tillåtet.
Ja inte mkt att jag kommer vara skuldfri inom ett år då de bra rätt mkt på min lön.
Att dom hade väntat så länge kunde inte hon svara på!!! Men de va minsann min uppgift att ha koll på av utslag inte automatiskt innebar att dom ville va betalt

Ja inte mkt att jag kommer vara skuldfri inom ett år då de bra rätt mkt på min lön.
Att dom hade väntat så länge kunde inte hon svara på!!! Men de va minsann min uppgift att ha koll på av utslag inte automatiskt innebar att dom ville va betalt
Tyvärr gör Onea likadant och även mitt Bank Norwegianlån som gått till Intrum. Jag har varit på dem flera gånger, men inget har hänt, räntan tickar ju, de borde vara förbjudet. Nu låg det dock en blankett när jag kom hem från tjänsteresa att en delgivningsman sökt mej, för att jag inte skickat in en delgivning. Har in princip inte fått ett brev hem den senaste månaden, mer än någon elräkning, postudelningen verkar också vara helt under isen. De har både missat delgivningen och påminnelsen... jag har definitivt ingen anledning att inte skicka in delgivningen, tvärtom eftersom räntan tickar, eftersom jag redan har löneutmätning. Vore bättre att få all post elektroniskt via Kivra eller liknande. Ska ringa delvigningsmannen så fort de öppnar imorgon, är verkligen nyfiken på vem av dessa två det kan vara.

Jag skulle också önska att KFM hade en sida där jag kunde logga in och se skulder, hur mycket de minskar och alla ärenden, då skulle det vara lättare också att hålla reda på vilka som inte verkställt utmätning.

Alltså fy fan!! Fick idag ett brev från kronofogden om att jag har en skuld betala. Den är från ARS ENTERPRISE i Lund...
det sjuka är att skulden är från 2014!!! Men kommer nu 2017... kapitalbeloppet är på 3500 kr. Två olika avgifter varav en på 680 och en på 600 kr.. men nu till det SJUKA! Ränta: 42.000!!!!!!! Kr!!!!

Så skulden totalt är på ca 47.000 kr!!!

Jag har fått nr till ** på ARS enterprise, men det nr funkar inte! Det går inte ens komma fram...

Hon jag prata med på kronofogden sa att det är sjukt, och att detta kan aldrig stämma!! Hon sa jag skulle polisanmäla..

Jag förstår ju att detta verkar hänt andra... någon som har andra nr till denna person eller hur man kan få kontakt med dom?? Verkar galet svårt att få!
Jag är arg så jag kokar!!!

Tacksam för svar hur jag ska gå tillväga!! För detta tänker jag inte betala!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp