Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

Jag vet inte vad du har tagit, men det som är så "tydligt" kan du ju då citera. Istället för att förlita dig på AI för juridik ;)
Klart jag kan citera, det står i proposition 1979/80:119 s. 58...

“Till uttrycket annan nyttighet bör hänföras även krediter och lån som näringsidkare lämnar till konsument.”

Det är alltså inte något AI hittat på, utan själva förarbetet till preskriptionslagen.

Så du kanske ska lägga mindre energi på att vara dryg och mer på att läsa källorna du påstår dig kunna!?

Klart man kan hävda preskriberat, men det kommer bollas fram&tillbaka. Han kommer hävda att det är sänt och ingen retur av brev kommit och där med är preskriptionstiden bruten. Man behöver inte ens öppna brev för att det ska räknas att det kommit. Den andra kommer också få bevisa att inga lån tagits.

Den idioten kan dra det hur långt som helst trotts att man har rätt i sak. Han går igång på sånt med myndigheter och
Multimiljonären tvingar folk att ta ställning om man vill offra tid&pengar. Det löser sig inte bara genom att skicka papper till tinget endast.
Tror det tog från 2014-2016 att bli av med hans påhittade skuld. Med rätt dyra advokatkostnader. Att kriga för en preskriberad skuld är ett vakuum av bevis hit&dit den ena hävdar så den andra så. Då blir rättegång med den kostanden efter. Vill man ta kriget och tiden så gasa.

så hoppas du har allt som kommer krävas om han inte ger sig, vilket ja ej tror, med alla 1000tals fall Adam varit involverad i.

Skuldsaneringen fortsätter säkert under tiden utan vunnen laga kraft. Men då bör man ha i åtanke att borgenärer får inte en krona under tiden dem ej vunnit laga kraft. De kan ju också tröttna kan ja tänka mig. Och överklaga ? En stor myndighets soppa.

Snarare om det finns skuldebrev eller inte.
Man kan räkna med 10 år på saker man räknat som lån.

En fråga om delgivning …i detta långdragna ärendet…
Den 8 okt sista dagen som samtliga skulle signerar och bekräfta att de blivit delgivna.
I dag den 24 nov är det tydligen någon som inte signerat delgivningen …Hur lång tid kan det ta?

En fråga om delgivning …i detta långdragna ärendet…
Den 8 okt sista dagen som samtliga skulle signerar och bekräfta att de blivit delgivna.
I dag den 24 nov är det tydligen någon som inte signerat delgivningen …Hur lång tid kan det ta?
Det kan dra ut på tiden. Den som ej signat får en påminnelse med 14 dagar, sen blir delgiven efter där,

Adam har dragit mig till tingsrätten, är det han som ska bevisa att lån har tagits eller måste jag bevisa, lån från 2014 som inte min bank kan få fram sparas bara 10 år. Preskriptionstid borde väl gälla

Adam har dragit mig till tingsrätten, är det han som ska bevisa att lån har tagits eller måste jag bevisa, lån från 2014 som inte min bank kan få fram sparas bara 10 år. Preskriptionstid borde väl gälla

Han har en tendens att dra sig ur 2-3 dagar innan förhandling men använder detta som skrämselpropaganda.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp