- Meddelanden
- 133
- Mottagna reaktioner
- 103
- Poäng
- 297
I mina ögon så är det ju bara att gynna brottslighet och godkänna nått som inte stämmer, och som jag förklarat tidigare, ingen blir av med någon eller får en nekad skuldsanering för att en skuld inte stämmer, en hittepåskuld så att säga.Varför inte bara godkänna skulden i skuldsaneringen?
Även om du har rätt i sak så att bestrida skulden gör skulden tvistig vilket adderar en risk.
Blir man nekad skuldsanering pga tvistig fodran/skuld så visst kommer man tillslut få rätt i domstol att skulden inte existerar. Men resan dit kan ju kosta 1 år av livet och ett par hundra tusen i utmätning till alla andra skulder innan man får inledande skuldsanering igen på nästa ansökan utan en tvistig fodran.
Jag hade skitit i vad som är rätt eller fel och godkänt att skulden är med i skuldsaneringen och gått vidare med mitt liv. Hade inte alls vart intresserad av att riskera att få nekad skuldsanering pga tvistig fodran. Att få rätt i sak kan i värsta fall bli jävligt dyrt både i pengar, tid och mående. Det är inte värt det.
Många här som känner samma sak och godkänner att ex ARS är med i skuldsaneringen även om han inte har något där att göra på grund av dessa anledningar.