- Meddelanden
- 137
- Mottagna reaktioner
- 90
- Poäng
- 237
De daltas för mycket med såna som ARS ingen vill ta ansvar för att sätta dit honom.Alltså jag är ju en utav ARS offer - han höll på att förstöra mitt liv så om någon har anledning att hata honom är det jag.
Jag lyssnar på en hel del rättegångspoddar och har på sistone snöat in på dessa fallen där familjer (läs klaner) lurar staten och välfärdssamhället på gigantiska summor pengar. Tänk att 5 syskon + mamman är heltidsanställda för att "vårda" en pappa som är 99% grönsak (typ) men sedan framkommer det att pappan åker vattenskidor i Nice istället. Alltså har dessa 5 syskonen dubbla löner kan man säga.
Dessa rättgångar (och ARS) har visat att den svenska lagstiftningen som vilat på devis gör din plikt kräv din rätt folkhemmet osv inte är anpassat till dagens kriminella slödder som ARS eller som dessa alla assistansbedrägerier. Man har utgått ifrån att alla liksom gör rätt för sig.
Dessa tider finns inte längre.
Men mycket ny lagstiftning börjar komma på plats som ska täppa till dessa luckor. Sen får vi se vad som händer när vi får regeringskifte det kanske blir att gå tillbaka till det kravlösa igen och saft&bulle.
Bedrövligt rent ut sagt att han får hålla på såhär i annat land hade han suttit bakom lås o bom för längesen
Det är värre att ha skulder i detta land än att vara kriminell
Självklart så menar jag att han lär fortsätta med det han håller på med