Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

FYI : https://www.flashback.org/sp92431684

Där kan man tanka ner alla handlingar ifrån ARS senaste batalj, den mot Danske Bank som sopan förlorade.

Intressant att han ville närvara digitalt - det fick han inte :D Intressant också att han får pröjsa bankens advokat kostnad på 300.000....

Den 3:e juni överklagade han dock domen och han är ju van att överklaga, ska bli intressant se hur Hovrätten resonerar förlorar han även där så lär väl kostnaderna ticka på mot 500.000?

Och varför har han en advokat från norra halvan av Dalarna?

Detta är dock väldigt intressant ifrån den senaste domen där TR säger :

"Den 9 juni 2022 dömdes ** av Helsingborgs tingsrätt till ett
flerårigt fängelsestraff för grovt bedrägeri och försök till grovt bedrägeri. Domen
överklagades och den 13 april 2023 frikändes han av hovrätten för Skåne och
Blekinge. Åtalet i hovrätten syntes ha fallit på teknikaliteter i åklagarens gärnings-
beskrivning, men hovrätten fann likt tingsrätten mot ** Smiths nekande
att han varit verklig företrädare för de berörda verksamheter som åtalet rörde och att
han objektivt sett använt osanna fordringar i sin indrivningsverksamhet"

Det var inte tr som sa det. Det var tr som skrev ned danske banks utvecklade talan.

Kul om banken begär verkställighet av rättegångskostnader. Det kan man göra även om domen överklagats.

Hsr hovrätten svarat ang prövningstillstånd?

Om
Jisses att han får fortsätta hålla på och att ingen kan sätta stopp för honom :(
För min del hållar han å skatteverket på att skicka in yttranden till tingsrätten. Skatteverket överklagade mitt beslut om skuldsanering för dom anser att hans summor som ingår i min skuldsanering är hemska och borde vara lägre. Skatteverket har tom fått fram insättningarna han gjort till mig som bevis för lägre belopp men han hävdar fortfarande att han har rätt till sina belopp. Snart gått 7 månader sen skatteverket överklagade å det går inte framåt hos tingsrätten då det hela tiden kommer in nya yttranden. Han har skickat in hur mycket som helst med andra domar där han fått rätt...för min del så har jag ju lånat av honom så att han ska ingå är inget konstigt så sett.
Det är det här jag oroar mig för. Att nån av de andra borgenärerna ska protestera och att jag därför inte får min efterlängtade skuldsanering. Samtidigt hoppas jag att nån myndighet eller tingsrätten sätter ned foten och stoppar idioten.

Problemet i det här fallet är att du "accepterat" skulden?

Varför i helvete vägrar tingsrätten bara ta ett beslut? Går det hela ut på att trötta ut varandra för att se vem som ger upp först...
Ja jag kan ju inte neka en skuld jag vet finns....sen kan man absolut ha åsikter om hur 5000 kr kan bli 2,4 miljoner :( å det är där skatteverket har synpunkter...vilket jag kan förstå. Känns lite som att den andra väntar på att den andra ska ge upp...C Information kommer ju inte ge sig.

Om
Det är det här jag oroar mig för. Att nån av de andra borgenärerna ska protestera och att jag därför inte får min efterlängtade skuldsanering. Samtidigt hoppas jag att nån myndighet eller tingsrätten sätter ned foten och stoppar idioten.
Är egentligen inte så orolig för själva skuldsaneringen...jag har erkänt skulden och den va anmäld å med i betalplanen. Skatteverket har opponerat sig mot beloppen han har :( så är ju bara tingsrätten som kan avgöra detta....jag hoppas ju det leder till att npn sätter stopp för honom...då är det värt att det dragit ut på tiden för mig. Men känns mest att dom skickar in samma yttrande hela tiden å ingen vill ge sig :(

Ja jag kan ju inte neka en skuld jag vet finns....sen kan man absolut ha åsikter om hur 5000 kr kan bli 2,4 miljoner :( å det är där skatteverket har synpunkter...vilket jag kan förstå. Känns lite som att den andra väntar på att den andra ska ge upp...C Information kommer ju inte ge sig.
Finns det ett utslag på skulderna sedan tidigare? Eller har han överklagat din skuldsanering i sista sekund?

Den ena skulden va 5000 kr plus avgifter då givetvis...är i dag 2,4 miljoner, den andra påstår han också va 5000 kr och är idag ca 200000 kr :(
Omfg , 2,4 miljoner .

Hur fan kan sånt här vara tillåtet

Omfg , 2,4 miljoner .

Hur fan kan sånt här vara tillåtet
Det är inte tillåtet. Men det går inte att göra något åt saken när den som krävs på beloppet redan accepterat skulden. Eller, väljer att acceptera den för att inte riskera att förlora sin skuldsanering.

Finns det ett utslag på skulderna sedan tidigare? Eller har han överklagat din skuldsanering i sista sekund?
Det finns utslag på båda...1 av dom har alltid legat hos kfm och ingått in min löneutmätning. Den andra dök upp som gubben i lådan för mig för ca 2 år sedan. Men finns utslag på den med bara att inte jag hade nåt minne av den :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp