Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Men herregud ! Då tvingas man alltså ta med den skulden även om den inte finns , för att man ska bli beviljad ??
Vad är det för FEL ?? Då Hoppas jag inte lånat av honom … vad har han för lånebolag ?
Den är preskriberad även om lånet betalats ut. Men den här luckan i systemet skiter fullständigt om skulden är riktig eller inte. Bestrider du så uppstår en tvist. Tyvärr, men så är det.

Hur kan det bara bli så ? Ska vem som helst kunna gå in och bestrida en skuldsanering och hävda att det finns en skuld och få pengar ?? För i såfall vet jag vad jag ska göra imorgon ! Det kan ju inte stämma , i rätten måste alla få säga sitt .
Absolut! Men då måste du ju också ha en del i det.

Du har inte del i överklagad skuldsanering. Det är KFM och i detta fallet ARS.

Den är preskriberad även om lånet betalats ut. Men den här luckan i systemet skiter fullständigt om skulden är riktig eller inte. Bestrider du så uppstår en tvist. Tyvärr, men så är det.
Men om den är preskriberad då finns ju ingen skuld . Det säger ju sig själv.

Jag tror inte du förstår.
Oavsett om det är korrekt skuld eller ej, så blir det en tvist om man ifrågasätter. Tvist = ingen sanering.

Det finns inget automatiskt system som sköter den biten... Du måste bestrida hans krav och där nämna varför. Det är där problemet ligger. Det uppstår en tvist och du riskerar få avslag på din skuldsanering...

Jaha, då var det min tur, eller otur.
Allt har gått så smidigt, alla jag lånat av har godkänt och jag fick beslut om skuldsanering, jag har väntat i tre veckor + några dagar att det ska bli •laga kraft”
Och nu får jag från KFM att C Information Ab har överklagat min skuldsanering.
Jag som längtat så, nu är jag så ledsen och besviken på systemet som låter honom fortsätta.
Jag ska ringa min handläggare på måndag men ni får gärna komma med tips och idéer på vad jag ska/kan göra.
Detta kommer hända nu. Tinget kommer söka han för underlag. Han kommer ej att svara, så tinget går bara på att han har en skuld som ska med i sanering. Tinget skickar tillbaka till KFM för fortsatt handläggning. KFM kontaktar han för underlag om skulden. Och tar ställning till om den legit så att säga. De återkommer till dig om han lämnar in skulden, annars går det vidare med saneringen utan han.
Han kommer höra av i allra sista stund även här. Så c.a 5-6 månader nu kan du räkna med. Men din sanering kommer du få.

summan kommer antagligen ligga på mellan 50-100k
Han har blivit försiktig med att lämna för högt.
ex 1000kr lånat med 38% ränta.

Har precis haft fighten med han. Nu är han med och Sanering har laga kraft vunnen. Tog c.a 1 1/2 år från start till nu.
Till tinget kan du skicka vad som helst. Han kommer inte lämna in skulden dit. Jag skickade in massa skit om han som Sveriges största bedragare, men inget hjälper. De går tillbaka till KFM. Ta de lugnt du kommer få din sanering. KFM vet allt om han. Men tyvärr har HD. Sagt att allt han skickar in handläggas.

Senast ändrad:
Övriga borgenärer samt den sökande.
Trodde inte sökande av skusan var motpart när det gällde beslut om skuldsanering från KFM.

Oavsett, yttrar man sig och bestrider så blir det en tvistig skuld och risken att saneringen går igenom är väldigt låg med tanke på summorna han brukar dra till med.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp