Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Han måste ju bevisa att skulden finns ! Har du bevis på att du slutbetalat den ?
Bara om det går till TR...
Går det till TR så är den en tvist. Då får man inte skuldsanering.

KFM vet inte heller. Du måste bestrida för att få reda på beloppet. Han har endast meddelat KFM att du har en skuld till honom och att han vill ingå i din betalplan. Det är först när han märker att du inte bestrider skulden som han skickar in beloppet.
Nu blir jag lite förvirrad.
Om jag inte bestrider skickar han in beloppet och om jag bestrider så får jag reda på beloppet ? Så det spelar ingen roll om jag agerar eller inte? Vad kan hända om jag bestrider?

Nu blir jag lite förvirrad.
Om jag inte bestrider skickar han in beloppet och om jag bestrider så får jag reda på beloppet ? Så det spelar ingen roll om jag agerar eller inte? Vad kan hända om jag bestrider?
Du får några veckor på dig att bestrida skulden. Han behöver inte redovisa någonting fram till dess. Om du inte bestrider skulden skickas ärendet tillbaka till KFM. Det är först då som han skickar in vad det handlar om för belopp.

Väljer du att bestrida riskerar du att nekas skuldsanering.

Det har ju skickats till tingsrätten redan
Japp, men det handlar om din skuldsanering.

Osäker på om du får yttra dig eller ej i detta läget. Men yttrar du dig och säger "nej detta stämmer inte", så blir det en tivst och skuldsanering kommer inte beviljas.

För han kommer inte vilja ha några tusen, utan flera hundra tusen. Det är så han jobbar, han vet att folk inte nekar skulden för då får man inte skuldsanering då en tvist uppstår.

Japp, men det handlar om din skuldsanering.

Osäker på om du får yttra dig eller ej i detta läget. Men yttrar du dig och säger "nej detta stämmer inte", så blir det en tivst och skuldsanering kommer inte beviljas.

För han kommer inte vilja ha några tusen, utan flera hundra tusen. Det är så han jobbar, han vet att folk inte nekar skulden för då får man inte skuldsanering då en tvist uppstår.
Helt sjukt.
Nu vet jag inte om det går att få fram uppgifter från banken från 2012( eller tidigare) Men om jag skulle få fram att jag fått lån och att jag betalat tillbaka, är det nåt jag har användning av, tänker då ett bestridande utan att det blir en tvist.
För det verkar ju som om jag är ”rättslös” om jag aldrig tagit nåt lån, då är det vad det verkar bara säga ja och ta med det i skuldsaneringen.

Bara om det går till TR...
Går det till TR så är den en tvist. Då får man inte skuldsanering.
Men herregud ! Då tvingas man alltså ta med den skulden även om den inte finns , för att man ska bli beviljad ??
Vad är det för FEL ?? Då Hoppas jag inte lånat av honom … vad har han för lånebolag ?

Helt sjukt.
Nu vet jag inte om det går att få fram uppgifter från banken från 2012( eller tidigare) Men om jag skulle få fram att jag fått lån och att jag betalat tillbaka, är det nåt jag har användning av, tänker då ett bestridande utan att det blir en tvist.
För det verkar ju som om jag är ”rättslös” om jag aldrig tagit nåt lån, då är det vad det verkar bara säga ja och ta med det i skuldsaneringen.
Så kan det omöjligt vara ! Du måste kunna hävda din rätt . Annars kan ju vem som helst överklaga för att håva in pengar . Ring handläggaren , läs lagen och se vad du har för rättigheter ! Vi bor ju i Sverige för Guds skull och myndigheten är till för oss .

Helt sjukt.
Går inte att bestrida utan att det blir en tvistig fordran.

Han kommer göra allt för att göra livet surt för dig.

Se det på den ljusa sidan, du påverkas inte negativt. Det är dina andra borgenärer som blir negativt påverkade genom att dem får mindre pengar.

Går inte att bestrida utan att det blir en tvistig fordran.

Han kommer göra allt för att göra livet surt för dig.

Se det på den ljusa sidan, du påverkas inte negativt. Det är dina andra borgenärer som blir negativt påverkade genom att dem får mindre pengar.
Hur kan det bara bli så ? Ska vem som helst kunna gå in och bestrida en skuldsanering och hävda att det finns en skuld och få pengar ?? För i såfall vet jag vad jag ska göra imorgon ! Det kan ju inte stämma , i rätten måste alla få säga sitt .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp