Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Det är tydligen så han gör har jag läst här .. i sista stund. Men vad hade han överklagat då ? Hela skuldsaneringen eller ville han ha en större del av kakan . Du ska se att detta reder ut sig . Kfm känner ju väl till honom och tingsrätten också . Bra idé att ringa till din handläggare . Tycker synd om dej .. precis på målsnöret. Men du ! Det kommer lösa sig !!
Tack! Vet inte riktigt vad han överklagat men det står att det är skuldsaneringsbeslutet han överklagat. Men det är väl för att han anser att han inte fått med ”sin” fordran.
Om jag lånat av honom så är det iallafall före 2012 och isåfall återbetalt. Men hur bevisar man det?

Senast ändrad:
Jaha, då var det min tur, eller otur.
Allt har gått så smidigt, alla jag lånat av har godkänt och jag fick beslut om skuldsanering, jag har väntat i tre veckor + några dagar att det ska bli •laga kraft”
Och nu får jag från KFM att C Information Ab har överklagat min skuldsanering.
Jag som längtat så, nu är jag så ledsen och besviken på systemet som låter honom fortsätta.
Jag ska ringa min handläggare på måndag men ni får gärna komma med tips och idéer på vad jag ska/kan göra.

Handläggaren bör inte tipsa allt för mycket hur man ska agera i domstol. Det är handläggaren beslut som ska prövas i domstolen.

Tack! Vet inte riktigt vad han överklagat men det står att det är skuldsaneringsbeslutet han överklagat. Men det är väl för att han anser att han inte fått med ”sin” fordran.
Om jag lånat av honom så är det iallafall före 2012 och isåfall återbetalt. Men hur bevisar man det?
Han vill komma med i din betalplan.

Även om du inte har återbetalat den, borde "skulden" vara preskriberad. Men denna lucka i systemet tillåter tyvärr att äcklet härjar på det här sättet. Kan inte vara många som bestrider vid inledande...

Låt han komma med bara.
En tvistig fordran gör att du (mest troligen) inte beviljas sanering.

Han är väl medveten om detta och det är därför han gör som han gör.

Låt han komma med bara.
En tvistig fordran gör att du (mest troligen) inte beviljas sanering.

Han är väl medveten om detta och det är därför han gör som han gör.
Jag vet ju ännu inte hur stort beloppet är som han tänker försöka få in i min skuldsanering. Det är åt h-vete att jag ska behöva låta honom komma med och eftersom övriga isåfall får mindre är det väl risk att de inte går med på det.
Det känns inte ok att betala på en skuld som inte finns.

Jag vet ju ännu inte hur stort beloppet är som han tänker försöka få in i min skuldsanering. Det är åt h-vete att jag ska behöva låta honom komma med och eftersom övriga isåfall får mindre är det väl risk att de inte går med på det.
Du kan ta strid och bestrida.
Men det finns en stor risk att du inte får beviljad sanering då....

Som sagt, han räknar med att alla godkänner såhär sent just för att det innebär att motparten inte får sanering vid tvist.

Helt förståligt !
Han måste ju bevisa att skulden finns för 17 . Fattar inte hur en person bara kan gå rakt in , överklaga beslutet pga av en skuld som redan är betalad. Vad är det för hitte-på ?? Tingsrätten ge bifall för nåt sånt kan man undra ? Från 2012 dessutom …

Ska du komma in med bevis för att skulden är betalad eller är den här Tingsrättsprocessen nåt som du själv inte ska delta i .
Om du har samma bank nu som då och inte bytt konto så ring banken och fråga om du kan få kollat när du gjorde första och sista betalningen. Du har inga papper sparade på lånet?

Ta och ring din handläggare på måndag och prata igenom detta. Usch !! Överjobbigt för dej detta .

Han måste ju bevisa att skulden finns ! Har du bevis på att du slutbetalat den ?

Han måste ju bevisa att skulden finns ! Har du bevis på att du slutbetalat den ?
Jag vet inte ens om jag haft nån skuld till honom. Måste höra med KFM på måndag vad det är för nåt och vilket belopp. Det jag vet är att jag om jag lånat då är det innan 2012. Det jag fått idag är bara ett brev där han överklagat och KFM har. Konstaterat att det kommit in i tid. Det är skickat till tingsrätten för beslut

Jag vet inte ens om jag haft nån skuld till honom. Måste höra med KFM på måndag vad det är för nåt och vilket belopp. Det jag vet är att jag om jag lånat då är det innan 2012. Det jag fått idag är bara ett brev där han överklagat och KFM har. Konstaterat att det kommit in i tid. Det är skickat till tingsrätten för beslut
KFM vet inte heller. Du måste bestrida för att få reda på beloppet. Han har endast meddelat KFM att du har en skuld till honom och att han vill ingå i din betalplan. Det är först när han märker att du inte bestrider skulden som han skickar in beloppet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp