Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Jag är utsatt för denna vidriga människa.
Jag har aldrig haft ett lån i något av hans bolag. Ingen angiveusumma i överklagan. Han har aldrig skickat in något krav till KF.
Mitt ärende ska upp i Tingrätten.
Finns säkert svar i tråden, men vill ändå förstå.
TR avslår och skickar tillbaka till KF. Om ingen ny summa trillar in i min betalningsplan. Gäller tre nya veckor ( igen ) innan min skuldsanering träder i Lagakraft?
Trög, men vill förstå
Mår inte så bra just nu
Nej tinget kommer godkänna att han ska in i din sanering. Sen skickas det tillbaka till KFM som får kontakta han för att komma in med underlag av skulden( summa etc etc) . Där KFM kollar igenom och sen kontaktar dig om godkänna den lr inte godkänna den. Efter där ska det ut en delgivning, om ökningen på din nuvarande skuld ökar med över 2% så delgivs alla dina borgenärer igen, annars bara han. Och han hör aldrig av sig under delgivningen utan låter det ofta gå tiden ut med, då krävs en juridisk delgivning som KFM gör själva och gör han delgiven utan hans godkännande.

så du kan nog räkna med minst 6mån nu.

Senast ändrad:
Firade att jag fått skuldsanering, men får väl öppna champagnen igen i december.
Håll tummarna för mig
Så svårt att ta in. Mina föräldrar ville anlita en advokat, men vad hjälper det. KF har en lag att förhålla sig till.
Hoppas han inte inkommer med en summa så har KF inget att ta ställning till.
Om summan kommer in vill jag se avtal, när han betalade ut det påstådda beloppet mm
Behöver en datum så jag kan gå till banken och begära ut kontoutdrag.
Ja vi får väl se…

Firade att jag fått skuldsanering, men får väl öppna champagnen igen i december.
Håll tummarna för mig
Så svårt att ta in. Mina föräldrar ville anlita en advokat, men vad hjälper det. KF har en lag att förhålla sig till.
Om summan kommer in vill jag se avtal, när han betalade ut det påstådda beloppet mm
Ja vi får väl se…

Han brukar sällan ha betalat ut något, avtalen är konstruerade att du lovar att betala även dom du aldrig fått något

Håll tummarna för mig
Ja vi får väl se…
Lämnar han inget överklagar han igen. Tyvärr så gå ingen fight med han och riskera hela saneringen på fall. Ledsamt och säg men godkänn och gå vidare till ditt nya liv efteråt.
Han kommer att lämna in, men antagligen inte från tiden nästan gått ut. Bit ihop och tänk positivt hur svårt det än är.
Advokat och skulden går istort in som tvistig. Då riskera du avslag på saneringen eftersom det ej får finnas någon tvist bakom.

Och kostnaden för Advokaten får man vara beredd på

Att godkänna något som inte stämmer går emot allt jag står för, men förstår att jag inte har något val.
Tack för alla bra svar!

Ja, godkänn hans skuld. Jag gjorde också det.

Det är skandal. Har Sverige alltid varit såhär ruttet? Jag växte upp och trodde att Sverige var lite bättre än alla andra länder. Men ju äldre man blir inser man att det här landet till och med är sämre än många andra länder. Kriminella får skämtstraff, om dom ens bestraffas, och bedragare får härja fritt trots att alla är medvetna om hur upplägget ser ut.

Varenda jävel som beslutar i ärenden som den här psykopaten ingår i borde läsa igenom den här tråden. Endast då kanske saker och ting förändras...

Twingo gör nog bäst i att acceptera skulden. Det är helt enkelt för riskfyllt att bestrida en skuld när man beviljats inledande...

Sedan vet jag inte hur klokt det är att man avslöjar och diskuterar statusen på sin skuldsanering när det är bevisat att bedragaren följer det som skrivs. Det hjälper honom såklart att välja hur han ska agera...

Helt otroligt. Det här måste ju förändras. Fantastiskt också att han kan fortsätta som om inget har hänt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp