Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Jag är utsatt för denna vidriga människa.
Jag har aldrig haft ett lån i något av hans bolag. Ingen angiveusumma i överklagan. Han har aldrig skickat in något krav till KF.
Mitt ärende ska upp i Tingrätten.
Finns säkert svar i tråden, men vill ändå förstå.
TR avslår och skickar tillbaka till KF. Om ingen ny summa trillar in i min betalningsplan. Gäller tre nya veckor ( igen ) innan min skuldsanering träder i Lagakraft?
Trög, men vill förstå
Mår inte så bra just nu

Ja.
Problemet är att idioten ofta överklagar då igen.

Ja.
Problemet är att idioten ofta överklagar då igen.
Jag fattar inte, om uppgifterna nedan är riktiga, dvs, om dessa domar verkligen finns, går det inte att hänvisa till dessa domar för att KF i hela landet ska avvisa allt som kommer från denna bedragare?

Det låter i helt absurd att denna person ska kunna dribbla på det här sättet med myndigheterna, SAMTIDIG som politikerna gör större och större intrång i människors integritet med påståendet att det är enda sättet att komma åt de kriminella på.
JAG får i alla fall inte ihop detta.

"
Hovrätten över Skåne och Blekinge beslutade 2017-10-04 att en person som drabbats av * hittepåskulder inte längre är betalningskyldig till Kronofgden eftersom det i så fall skulle leda till att riktiga borgenärer får sämre möjlighet att driva in sina fordringar.
Ärendenummer i hovrätten ÖÄ 2162-17.

Hovrätten över Skåne och Blekinge kom med ett beslut 2018-04-26 som innebär att en annan person som drabbats av * inte längre är betalningsskyldig gentemot Kronofogden.
Ärendenummer i hovrätten ÖÄ 3360-17. Ärendenummer i Malmö Tingsrätt Ä 9443-17.""

Okej då vet jag hur 2025 kommer se ut.. Jag kan inte vinna mot honom

Senast ändrad:
Verkar som ett stort hål i systemet.

Det finns en organisation, som startades av nuvarande justitieminister, som hjälper människor (kostnadsafri) som drabbats av hål i systemet: Centrum för rättvisa.

Jag fattar inte, om uppgifterna nedan är riktiga, dvs, om dessa domar verkligen finns, går det inte att hänvisa till dessa domar för att KF i hela landet ska avvisa allt som kommer från denna bedragare?

Det låter i helt absurd att denna person ska kunna dribbla på det här sättet med myndigheterna, SAMTIDIG som politikerna gör större och större intrång i människors integritet med påståendet att det är enda sättet att komma åt de kriminella på.
JAG får i alla fall inte ihop detta.

"
Hovrätten över Skåne och Blekinge beslutade 2017-10-04 att en person som drabbats av * hittepåskulder inte längre är betalningskyldig till Kronofgden eftersom det i så fall skulle leda till att riktiga borgenärer får sämre möjlighet att driva in sina fordringar.
Ärendenummer i hovrätten ÖÄ 2162-17.

Hovrätten över Skåne och Blekinge kom med ett beslut 2018-04-26 som innebär att en annan person som drabbats av * inte längre är betalningsskyldig gentemot Kronofogden.
Ärendenummer i hovrätten ÖÄ 3360-17. Ärendenummer i Malmö Tingsrätt Ä 9443-17.""

Det är inte så enkelt när det handlar om skuldsaneringar. Där gäller regler som gynnar honom helt.

Okej då vet jag hur 2025 kommer se ut.. Jag kan inte vinna mot honom
Du har ju beviljats inledande, så chansen är stor att du kan pusta ut inom kort, förhoppningsvis. Även bedragaren vill att du beviljas, så länge hans påhittade skuld är en del av din betalplan.

Det är inte så enkelt när det handlar om skuldsaneringar. Där gäller regler som gynnar honom helt.
Om regler gynnar bedragare som kommer med falska fakturor...då är det fortfarande fel i systemet. Men förstår det måste vara skitjobbig att befinna sig i skiten mot en person som beter sig som en sociopat.

Men på vilket sätt gynnar systemet honom? Det skrivs på forumet att det är KF som sätter ner foten när de tycker någon borgenär motsatt sig och KF bestämmer sig för att inte bry sig.
Och skuldsaneringen, när den väl godkänts, gäller från beslutet om inledande.

Senast ändrad:
Om regler gynnar bedragare som kommer med falska fakturor...då är det fortfarande fel i systemet. Men förstår det måste vara skitjobbig att befinna sig i skiten mot en person som beter sig som en sociopat.
Absolut, det är bara det att våra myndigheter verkar tycka att omfattningen är tillräckligt liten att man kan blunda för det...

Jag är utsatt för denna vidriga människa.
Jag har aldrig haft ett lån i något av hans bolag. Ingen angiveusumma i överklagan. Han har aldrig skickat in något krav till KF.
Mitt ärende ska upp i Tingrätten.
Finns säkert svar i tråden, men vill ändå förstå.
TR avslår och skickar tillbaka till KF. Om ingen ny summa trillar in i min betalningsplan. Gäller tre nya veckor ( igen ) innan min skuldsanering träder i Lagakraft?
Trög, men vill förstå
Mår inte så bra just nu

Om tr avslår har du skuldsanering.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp