Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Jepp. Som jag nämnde tidigare. Det finns inga risker. Bestrider någon är det bara att ignorera det hela och sikta in sig på nästa stackars jävel.
Ja det är väl såhär han ”jobbat” tidigare också, begärt ut listor från KF om vilka som ansökt om/ fått skuldsanering. Alltså det behöver inte vara någon som ansökt om lån från något av hans bolag ens.
Står väl i fupen om jag inte missminner mig helt.
Nä man kanske skulle säga upp sig och börja med detta istället.

Känns som om polisen borde låna ut sin överstrykningspenna till kronofogden...när grundlagar inte låtes sig ändras så lätt...:)

Undrar hur de lyckades drivla bort rätten till att demostrera, utan ändring i grundlagen, när de införde pandemilagen där högst 8 personer fick samlas....
Where there is a will, there is a way.......
Va? Polisen inför inga lagar

Va? Polisen inför inga lagar
Det påstod jag inte heller.
Syftade på att en myndighet inte behöver lämna ut varenda rad någon begär ut...det går att sekretessmarkera en hel del, namn t.ex, innan begärda uppgifter lämnas ut.
Duktiga jurister på en myndighet borde kunna hitta "kryphålen" för sådan åtgärd. Så handfallen borde inte en myndighet kunna stå mot en bedragare och bara förse den med lista på nya potentiella offer.

Det påstod jag inte heller.
Syftade på att en myndighet inte behöver lämna ut varenda rad någon begär ut...det går att sekretessmarkera en hel del, namn t.ex, innan begärda uppgifter lämnas ut.
Duktiga jurister på en myndighet borde kunna hitta "kryphålen" för sådan åtgärd. Så handfallen borde inte en myndighet kunna stå mot en bedragare och bara förse den med lista på nya potentiella offer.

Är ingen större idé att maska sånt. Det ändras bara av kammarrätten.

Har varit med om ett tillfälle där mitt beslut om maskning stod sig i princip helt och hållet.

Är ingen större idé att maska sånt. Det ändras bara av kammarrätten.

Har varit med om ett tillfälle där mitt beslut om maskning stod sig i princip helt och hållet.

Hur långt tid lyckades du fördröja att den som begärde uppgifterna fick dem, genom maskningen och resan upp till kammarrätten?

Polisen skriver inte lagar, men många lagar har kommit till genom att polisen uppvaktat politikerna och begärt dem.

Senast ändrad:
Hur långt tid lyckades du fördröja att den som begärde uppgifterna fick dem, genom maskningen och resan upp till kammarrätten?

Polisen skriver inte lagar, men många lagar har kommit till genom att polisen uppvaktat politikerna och begärt dem.

Vadå lyckades fördröja? Det tog väl några veckor. Det var några ord som kammarrätten tyckte var maskade felaktigt, orden saknade betydelse för innehåll och sammanhanget.
Det är ingen resa till kammarrätten, överklagandet går direkt dit, inte via förvaltningsrätten.

Så, om jag förstår allt rätt så kan vem som helst, enligt svensk lag, begära ut listor på folk som har inledande och sedan hävda att de har en skuld (till t.ex en själv) på xxx.xxx kr och få igenom detta om de bara rakt av godkänner delgivningen och jag får då ta del av dessa pengar?

Känns väl brottsligt om något att hitta på en skuld som inte finns och få pengar, så länge som någon godkänner den påhittade skulden.
Hur deklarerar han den "inkomsten"? Han måste väl skatta på återbetalning om han gör vinst osv? Men om han lånat ut 0kr och får in 2miljoner hur redovisar han det? Borde inte skatteverket flagga på något sätt eller är detta helt lagligt?

Kan inte någon myndighet (typ bank) bara granska hans (alt. hans företags) konton för att se om personen, som han kräver på pengar, har fått någon utbetalning av honom någonsin? Annars är det väl förtal eller liknande?

Kan inte lagar och regler kring detta alls men känns iaf helt sjukt om detta är lagligt 2025 i Sverige.

Så, om jag förstår allt rätt så kan vem som helst, enligt svensk lag, begära ut listor på folk som har inledande och sedan hävda att de har en skuld (till t.ex en själv) på xxx.xxx kr och få igenom detta om de bara rakt av godkänner delgivningen och jag får då ta del av dessa pengar?

Känns väl brottsligt om något att hitta på en skuld som inte finns och få pengar, så länge som någon godkänner den påhittade skulden.
Hur deklarerar han den "inkomsten"? Han måste väl skatta på återbetalning om han gör vinst osv? Men om han lånat ut 0kr och får in 2miljoner hur redovisar han det? Borde inte skatteverket flagga på något sätt eller är detta helt lagligt?

Kan inte någon myndighet (typ bank) bara granska hans (alt. hans företags) konton för att se om personen, som han kräver på pengar, har fått någon utbetalning av honom någonsin? Annars är det väl förtal eller liknande?

Kan inte lagar och regler kring detta alls men känns iaf helt sjukt om detta är lagligt 2025 i Sverige.

Alla som har inledande skuldsanering publiceras i POIT. Så det är väldigt publikt.

Banker är inga myndigheter.

Det har prövats i domstol och där frikändes han i hovrätten

Jag är utsatt för denna vidriga människa.
Jag har aldrig haft ett lån i något av hans bolag. Ingen angiveusumma i överklagan. Han har aldrig skickat in något krav till KF.
Mitt ärende ska upp i Tingrätten.
Finns säkert svar i tråden, men vill ändå förstå.
TR avslår och skickar tillbaka till KF. Om ingen ny summa trillar in i min betalningsplan. Gäller tre nya veckor ( igen ) innan min skuldsanering träder i Lagakraft?
Trög, men vill förstå
Mår inte så bra just nu

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp