Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Ok, jag undrar alltså var gränsen för uppenbart ogrundade skulle dras
Du får väl fråga juristerna på din egna myndighet. Om det gäller bedragaren vi pratar om har de redan bedömt honom och hans fordringar som ogrundade.

Ja, möjlighet att få resning på grund av domvilla, inget jag hört talas om i den summariska processen dock.
Jag håller med dig i sak att agerandet är fruktansvärt cyniskt, men något liknande hade aldrig hänt och Kronofogden hade ingen annan möjlighet än att agera som om skulderna var riktiga.
Inte hört någon som gått den vägen heller.
När det i lagtext heter uppenbart så är det i sig högt ställda krav, väldigt högt. Förutom att denna killes ärenden nu bedöms som uppenbarligen ogrundade (och lämnas till tingsrätten som om dom vore bestridda) så känner jag bara till ett par ärenden som hanterats så tidigare.
Det fastställs nog en hel del skulder som faktiskt inte är korrekta, och kanske bedömts vara sannolikt ogrundade, men så länge det inte är uppenbart måste svaranden agera.

Du får väl fråga juristerna på din egna myndighet. Om det gäller bedragaren vi pratar om har de redan bedömt honom och hans fordringar som ogrundade.
Nej jag ville ha svar av dig eftersom du verkar anse att det var väldigt lätt att dra slutsatsen och därmed borde veta var gränsen går. Då vet jag att du inte hade någon större aning.
Du behöver inte fortsätta upprepa samma mantra.

Nej jag ville ha svar av dig eftersom du verkar anse att det var väldigt lätt att dra slutsatsen och därmed borde veta var gränsen går. Då vet jag att du inte hade någon större aning.
Jag förstår att det kan vara svårt. I alla fall från början när det gäller vissa . Hade jag känt att nåt är lurt hade jag stämt av med en sakkunnig för en second opinion . Inte bara svalt allt med hull och hår. Mannen du skrev om är ett exempel. Det kändes i dina formuleringar att det var helt rätt att håva in fordran. Jag hade lyssnat vad han menat. I det fallet borde han bestridit skulden. Då hade den ju inte ens varit ett föremål för er. Det kan mycket väl vara så att folk inte fattar hur de ska agera och därmed blir det fel. När det gäller bedrsgsren vi pratar om kan ju vem som helst märka om det dyker in en fordran med ockerräntor som är så pass uppåt väggarna att de är brottsliga

En statlig myndighet måste agera mot ekobrottslighet annars har den undergrävt sin egna ställning.

En statlig myndighet måste agera mot ekobrottslighet annars har den undergrävt sin egna ställning.
Det största problemet med detta torde Försäkringskassan ha.
All typ av brottslighet bör ageras emot.

Jag förstår att det kan vara svårt. I alla fall från början när det gäller vissa . Hade jag känt att nåt är lurt hade jag stämt av med en sakkunnig för en second opinion . Inte bara svalt allt med hull och hår. Mannen du skrev om är ett exempel. Det kändes i dina formuleringar att det var helt rätt att håva in fordran. Jag hade lyssnat vad han menat. I det fallet borde han bestridit skulden. Då hade den ju inte ens varit ett föremål för er. Det kan mycket väl vara så att folk inte fattar hur de ska agera och därmed blir det fel. När det gäller bedrsgsren vi pratar om kan ju vem som helst märka om det dyker in en fordran med ockerräntor som är så pass uppåt väggarna att de är brottsliga
Det där hade ju inte mycket med det inlägg du citerade att göra..

Uppenbart har han ju även härjat där för att bedra skattebetalarna
Inte så uppenbart, då skulle väl inte hovrätten friat för bidragsbrottet/bedrägeriet mot fkassan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp