Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

”För att man inte initialt bedömt det som uppenbart ogrundade”

Det är ju just det, bedrövligt milt sagt.
Och du får försvara din arbetsgivare hur mycket du vill.

Men det här är ju rent vansinne av dom hur dom agerat, pinsamt dåligt. Dom har ju pissat på dom som redan legat ner.

Jag får väl tacka för det förtroendet.

Exakt var ska man dra gränsen för uppenbart ogrundade fordringar?

”För att man inte initialt bedömt det som uppenbart ogrundade”

Det är ju just det, bedrövligt milt sagt.
Och du får försvara din arbetsgivare hur mycket du vill.

Men det här är ju rent vansinne av dom hur dom agerat, pinsamt dåligt. Dom har ju pissat på dom som redan legat ner.
De som har drabbats har ju faktiskt erkänt att de är skyldiga att betala...?
Hur ska det kunna lastas Kronofogden?

De som har drabbats har ju faktiskt erkänt att de är skyldiga att betala...?
Hur ska det kunna lastas Kronofogden?
Förstör inte nu. Det är bedrövligt ju.

Jag hade samtal förra veckan med en herre som nog tyckte att hans sedan 2004 fastställda skuld borde tas bort bara, uppenbart ogrundad eftersom de reservdelar han hade köpt till gräsklipparen och sedan inte betalade för var dåliga.
Jag fick direktiv att jag borde gå till botten med den så helt uppenbart felaktiga skulden.

Jag hade samtal förra veckan med en herre som nog tyckte att hans sedan 2004 fastställda skuld borde tas bort bara, uppenbart ogrundad eftersom de reservdelar han hade köpt till gräsklipparen och sedan inte betalade för var dåliga.
Jag fick direktiv att jag borde gå till botten med den så helt uppenbart felaktiga skulden.
Ja, för det är precis så man skall gå tillväga när man är besviken på en produkt eller tjänst.
Eller?

Tror inte det personen menar, men om myndigheten driver in skulder till honom och samtidigt tror allt är en scam bör inga utbetalningar ske, vare sig dom är fastställda eller inte, hans system är ju byggt för att utnyttja folk och därför KF agerar själva.

Att rättsväsendet agerar som dom gör är för det är helt trasigt. De gör dom hela tiden i diverse fall idag.

Var lite förvånad i detta fall då det är glasklart,gör inte jag åklagaren mer så bör han tittas vidare på och övriga tjänstemän i hovrätten.

Senast ändrad:
Jag får väl tacka för det förtroendet.

Exakt var ska man dra gränsen för uppenbart ogrundade fordringar?
Gränsen ska dras vid det uppenbara och din arbetsgivare bedömer numera att idioten och hans företag tillhör kategorin. Detta borde hanterats sen lång tid tillbaks. Man kan inte bedra människor och sen kommer en statlig myndighet h verkställer skiten. Skrämmande!

Gränsen ska dras vid det uppenbara och din arbetsgivare bedömer numera att idioten och hans företag tillhör kategorin. Detta borde hanterats sen lång tid tillbaks. Man kan inte bedra människor och sen kommer en statlig myndighet h verkställer skiten. Skrämmande!
Återigen, hur skulle Kronofogden hanterat skulder som svarande skrivit på som korrekt?

Återigen, hur skulle Kronofogden hanterat skulder som svarande skrivit på som korrekt?
Det är just det som är problemet. Folk har skrivit på av oförstånd, rädsla, stress eller ovetandes. Stämmer denna skuld eller inte…, har man inte haft koll på eller ens förstått att man ska och kan bestrida Det har varit en del av hans affärsstrategi. Läs reportage Skuldsatta är som zombies. Hans egna ord. Därför ska ingen godta nåt av hans jävla affärsmetoder utan bestrida .

Det är just det som är problemet. Folk har skrivit på av oförstånd, rädsla, stress eller ovetandes. Stämmer denna skuld eller inte…, har man inte haft koll på eller ens förstått att man ska och kan bestrida Det har varit en del av hans affärsstrategi. Läs reportage Skuldsatta är som zombies. Hans egna ord. Därför ska ingen godta nåt av hans jävla affärsmetoder utan bestrida .
Det är där skon klämmer. Han hittade ett hål i systemet och utnyttjade detta.
De utslag som vunnit laga kraft finns det ingen grund att ifrågasätta.

Folk har tagit på sig skulder som inte är riktiga och oavsett riktighet så ska ingen betala ockerräntor i exempelvis andra valutor. Ocker är straffbart och en brottslig handling. Ska en svensk myndighet som nu reagerat och stoppat mannen verkställa rent av ekobrottslighet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp