Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Det kräver ju att riksåklagaren är intresserad av det. Det är väl bara en bevisvärderingsfråga och det är typiskt sett inget HD är intresserad av.

HD är inte till för att fälla eller fria någon, eller att ge någon rätt eller fel. HD är snarare till för juridiken skull.
Som när nämndemän är oense eller t.o.m. inte verkar ha förstått om vad som ligger i vissa begrepp.

Du ska absolut kontakta jurist. Det kan vara både och. Kom ihåg att detta är bedrägeri i grunden. Han är inte ute efter nåt annat. Bestrid då du inte skrivit på med egenhändig namnteckning. Du har inte vetskap om villkor då de inte finns på skriftligt avtal eller skuldebrev. Villkor ska framgå på undertecknat avtal. Skuld kan vara helt påhittad. Likaså villkor. I andra hand så ska skälighet prövas. Bestrid varje stavelse. Det finns ingen rim och reson i hans jävla ockerräntor som jag läst här. Anmäl honom polisiärt. Kontakta och anmäl honom via Ekobrottsmyndigheten. Han har inga tillstånd bedriva inkasso. Han har falska företrädare för olika bolag. Se till att ekobrott granskar räkenskaper. Kontakta Skatteverket då han säkert inte anmält räntekostnader och skuld. Kontakta kronofogdemyndighet som har en grupp som jobbar med hans fall. Kämpa med allt. Ring konsumentombudsmannen. Datainspektionen. Riv upp himmel och helvete för karln om han närmar sig dig. Prata med åklagaren i berört mål

Jag vet inte kvaliteten på dina råd, vissa vibbar ger det dock.

Att hänvisa till en myndighet som bytte namn för något år sedan är ingen kvalitetsstämpel i alla fall.

Men det är det som är hans taktik. Ge sig på de som inte har råd. Ta hjälp av någon annan person du har förtroende för istället. Men var inte ensam. Men var inte rädd. Men du måste läsa domarna utan och innan. Du kan bolla med mig om du vill.
Det kräver ju att riksåklagaren är intresserad av det. Det är väl bara en bevisvärderingsfråga och det är typiskt sett inget HD är intresserad av.

HD är inte till för att fälla eller fria någon, eller att ge någon rätt eller fel. HD är snarare till för juridiken skull.
Åklagaren avgör i detta fall om det är värt gå vidare till HD. Jag tror tyvärr precis som du skriver att det inte blir aktuellt men hoppas kan man ju. Men det viktiga här är att stoppa honom framöver . Han är ytterst manipulativ och utstuderad. Jag tänker vad kan en 29 årig funktionshindrad kraftigt autistisk åstadkomma med en fällande dom i första instans. En nästan fällande dom i hovrätt där hovrättens resonemang tyder på massor av skepsis.

Som när nämndemän är oense eller t.o.m. inte verkar ha förstått om vad som ligger i vissa begrepp.
Känner inte till något fall när HD tagit upp saken för att nämndemän varit oense. Det kanske finns något.

Jag vet inte kvaliteten på dina råd, vissa vibbar ger det dock.

Att hänvisa till en myndighet som bytte namn för något år sedan är ingen kvalitetsstämpel i alla fall.
Vilken myndighet har bytt namn? Då kan jag rätta det. Jobbar själv i myndighetssverige så jag vet vilka jag skulle vända mig till. Myndigheter byter namn då och då eller ombildas.

Vilken myndighet har bytt namn? Då kan jag rätta det. Jobbar själv i myndighetssverige så jag vet vilka jag skulle vända mig till. Myndigheter byter namn då och då eller ombildas.
Den jag fetstilade, det var poängen med fetstilningen. Datainspektionen.

Åklagaren avgör i detta fall om det är värt gå vidare till HD. Jag tror tyvärr precis som du skriver att det inte blir aktuellt men hoppas kan man ju. Men det viktiga här är att stoppa honom framöver . Han är ytterst manipulativ och utstuderad. Jag tänker vad kan en 29 årig funktionshindrad kraftigt autistisk åstadkomma med en fällande dom i första instans. En nästan fällande dom i hovrätt där hovrättens resonemang tyder på massor av skepsis.
Nja, det är riksåklagaren som ska ta det till HD, det avgörs inte av någon lokal kammaråklagare eller liknande.

Jag gissar att dom dom tycker att dom precis blivit klar med målet dom hade?
Du fattar själv att det kan inte handla om detta mål utan andra inblandade som kan sitta och läsa här. Jag hade drivit caset som en rätthaverits om detta hade handlat om mig. Ge folk civilkurage. I synnerhet om du representerar kronofogdemyndigheten borde du stå på den sida som inte representerar kriminellas.

Du fattar själv att det kan inte handla om detta mål utan andra inblandade som kan sitta och läsa här. Jag hade drivit caset som en rätthaverits om detta hade handlat om mig. Ge folk civilkurage. I synnerhet om du representerar kronofogdemyndigheten borde du stå på den sida som inte representerar kriminellas.
Du får väl driva caset så då.. lycka till.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp