- Meddelanden
- 92
- Mottagna reaktioner
- 20
- Poäng
- 112
Skillnaden är att det kan finnas bevisning som inte tillräckligt tydligt kommit fram nu. Det kan som sagt finnas personer med andra förutsättningar än vad dessa haft. Dessvärre tror jag det mesta berott på att de vilseledda personerna inte bestridit från start. Det ligger ett visst eget ansvar att ta strid för sånt som är fel och bedrägligt. Läs domen och begrunda. Jag tror rätten resonerat en del runt detta. Själv hade jag bestridit, polisanmält, dragit honom inför rätta för både trakasserier, bedrägeri och begärt skadestånd. Men det är jag det. Alla mår inte bra i såna situationer med utsatthet. Vilket är så sorgligt. Flera berörda orkade inte helt enkelt. Hade han mött mig. jag varit som en stridspitt . Hade aldrig gett mig. Hoppas andra får kraft och inte bara lägger sig platt. Allra bäst är om han ändrar sitt liv nu och inser att det inte är värt risken att möta exempelvis en stridspitt.Det kräver ju att någon anmäler honom för ett brott som ännu inte har prövats i detta mål.
Ännu har inte denna dom vunnit laga kraft, bara att hoppas på prövningstillstånd i HD.