Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

Jag förstår vad du menar. Jag vill gärna gå till botten med det här.
samtidigt om detta ska leda till att min ansökan om skuldsanering avslås så kommer det att kosta mig väldigt dyrt. Jag ansökte om skuldsanering en gång 2019 och det avslogs på grund av färska skulder, andra gången ansökte jag i slutet av 2021 och nu äntligen har jag blivit beviljad skuldsanering och att genomgå den processen en tredje gång kommer ta kål på mig, idag har jag betalat i halv år då den inledande perioden tillgodoräknas och har bara 4 och halv år kvar sen är jag skuldfri, oavsett om idiotens fordran är med eller inte.
Hoppas du förstår vad jag menar …
Sen precis som lasseman säger så kan man inte räkna allt för mycket med tingsrättens dom om Adam, den har ingen tyngd och kan inte användas som vägledning. Jag är ganska säkert på att han kommer överklaga domen till högre instans
Det är tufft.. klart du inte ska sabba nåt.. men fråga och rådgöra kan du göra.,
Och ja är inte så säker på att han kommer att överklaga., att han vill gå igenom allt igen och riskera förlora igen. Det kan bli dyrt och det var tufft för han., men Varför måla …. på väggen innan han är där.
du ska se att de fixar sig. Men klart du måste få veta vad det är för fodran i sin helhet. Det löser sig! Kronofogden är inte dumma.. deras egna jurister har ju anmält honom för 14 fall än så länge och de godkänner nog ingen mer skit från honom.., men domen i tingsrätten ska man nog inte räkna bort så lätt med den starka bevisning som finns.

Jag har också förstått det på samma sätt som du, vilket är väldigt sjukt helt ärligt. Angående hans avtal med mig alltså att jag är skyldig för att jag har godkänt avtalet med dess innehåll,
Kan inte domstolen ogiltigförklara avtalet med stöd av typ 31 eller 36 paragraf avtalslagen ?
Tror inte där är många som har slantar så det räcker på en fordran med 6000% effektiv ränta som sagt är mina skuld minst 4 år gamla, så även om jag ansökt om 1000 kr lär det vara uppe i miljonen nu
Finns det ett underskrivet avtal med namn ort o datum.. ett bestående avtal med fullständiga villkor som du har i läsbar form? Det kan du kräva.. sen är preskriptionstiden 3 år på tjänster om det är nåt sånt han hävdar., det finns så mycket man kan kräva att han ska lägga fram. Adam lägger fram så lite bevis som möjligt med så lite info som möjligt,
Även om du inte vill riskera nåt så vill du väl ändå veta vad fodran gäller exakt, det kan man ju göra utan att sabba nåt.
Slappna av, de löser sig! Trevlig lördag

Jag har också förstått det på samma sätt som du, vilket är väldigt sjukt helt ärligt. Angående hans avtal med mig alltså att jag är skyldig för att jag har godkänt avtalet med dess innehåll,
Kan inte domstolen ogiltigförklara avtalet med stöd av typ 31 eller 36 paragraf avtalslagen ?
Tror inte där är många som har slantar så det räcker på en fordran med 6000% effektiv ränta som sagt är mina skuld minst 4 år gamla, så även om jag ansökt om 1000 kr lär det vara uppe i miljonen nu

Jo det kan dom men inte inom ramen för en överklagad skuldsanering.

Hur vet man om en är i hans register ngn stans? Får kalla tårar att läsa om han.

Hur vet man om en är i hans register ngn stans? Får kalla tårar att läsa om han.
Det vet man inte.. jag har aldrig lånat av honom men han hade mina gamla uppgifter ändå.. trodde ja var rätt säker när ja läste om hur han behandlat alla., sen för 3 månader sen fick ja helt plötsligt en stämningsansökan om nåt abonnemang ja skulle ha tagit hos honom. Helt sjukt.,

Det vet man inte.. jag har aldrig lånat av honom men han hade mina gamla uppgifter ändå.. trodde ja var rätt säker när ja läste om hur han behandlat alla., sen för 3 månader sen fick ja helt plötsligt en stämningsansökan om nåt abonnemang ja skulle ha tagit hos honom. Helt sjukt.,

det verkar galet.
Man bör med andra ord begära utdrag ur hans register.

enl gdpr har man ju rätt till kostandsfritt utdrag 1 gång per år och då MÅSTE allt lämnas som finns på ens personnummer.

har han sedan valt att lagra svenska personuppgifter på servrar utanför europa är han ju körd!

Bolag utanför eu så har han sålt fordringar vidare dit efter uträdet förra året så gissar jag att han är körd. Då har han/bolaget utan medgivande skickat personuppgifter vidare utan medgivnde.

här borde det finnas möjligheter att komma åt han.

finns väl vissa lånder som är ok men då ska eu ha bestämt det.

Dessutom infördes väl gdpr maj 2018 och då skulle väl alla bolag skicka ut om medgivande. Varför har han inte gjort det?

har han samlat personuppgifter innan maj 2018 och sedan inte meddelat att han har dom till respektive person? Fanns jag i registeret skulle jag fråga efter vars mitt medgivande finns för stt han får samla mitt personnummer.

har han brutit mot förordningen för många?

Senast ändrad:
Bolag utanför eu så har han sålt fordringar vidare dit efter uträdet förra året så gissar jag att han är körd. Då har han/bolaget utan medgivande skickat personuppgifter vidare utan medgivnde.

här borde det finnas möjligheter att komma åt han.

finns väl vissa lånder som är ok men då ska eu ha bestämt det.

Dessutom infördes väl gdpr maj 2018 och då skulle väl alla bolag skicka ut om medgivande. Varför har han inte gjort det?

har han samlat personuppgifter innan maj 2018 och sedan inte meddelat att han har dom till respektive person? Fanns jag i registeret skulle jag fråga efter vars mitt medgivande finns för stt han får samla mitt personnummer.

har han brutit mot förordningen för många?

Det har väl inte införts något hinder eller krav på godkännande för att fordringar ska få säljas? Man får hantera personuppgifter utan medgivande även under gdpr om det är nödvändigt. Det är inte jättesvårt att motivera varför det är nödvändigt att ha koll på vem man har fordringar på.

Lyssnar på rättegången på

Åklagaren och domaren är med all rätt ganska hårda mot fifflaren.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp