Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

Gäller det en stämning där han anser att du godkänt ett abonnemang där du kan göra ett visst antal låneansökningar på ett år för 9999 kr på hans p2p plattform..
isåfall ska du först bara mejla in till tingsrätten att du bestrider fordran i sin helhet. Skriv målnummer namn, adress telefonnummer och att du bestrider fordran i sin helhet i ett mejl till tingsrätten..kram kram du ska se att de löser sig
Detta är vad jag har fått från tingsrätten.

Bilagor

• 3B3972FC-5C7C-42B0-8ACE-0A1C693DA615.jpeg
    3B3972FC-5C7C-42B0-8ACE-0A1C693DA615.jpeg
    512.7 KB · Visningar: 34

Det tolkar jag som att du inte haft något lån där, utan att du sökt lån utan att uppfylla de krav som stod vilket enligt villkoren innebär att du ska betala tillbaka lånet du aldrig fick..

Gäller det en stämning där han anser att du godkänt ett abonnemang där du kan göra ett visst antal låneansökningar på ett år för 9999 kr på hans p2p plattform..
isåfall ska du först bara mejla in till tingsrätten att du bestrider fordran i sin helhet. Skriv målnummer namn, adress telefonnummer och att du bestrider fordran i sin helhet i ett mejl till tingsrätten..kram kram du ska se att de löser sig

Och gör man så då bör skuldsaneringen avslås, då det blir en tvistig fordran, och dom ingår inte i skuldsaneringen.

Och gör man så då bör skuldsaneringen avslås, då det blir en tvistig fordran, och dom ingår inte i skuldsaneringen.
Så med andra ord det är kört med skuldsaneringen om jag bestrider hans fordran men jag blir beviljad om jag låter bli att bestrida hans fordran?

Så med andra ord det är kört med skuldsaneringen om jag bestrider hans fordran men jag blir beviljad om jag låter bli att bestrida hans fordran?
Är det felaktig och påhittad fordran är det bedrägeri.. det kan väl inga tycka är ok att bara acceptera..
ring ”din” handläggare på kronofogden och rådgör med denne. Får man avslag på en skuldsanering för en felaktig fordran genom bedrägeri är systemet helt åt skogen. Med tanke på de 14 anmälningar kronofogden gjort och som framkommer i domen borde du få stöd av dom i den frågan.
Tänk på att bestrider du inte fodran i tingsrätten är det väldigt svårt att få bort den sen..
Han försökte med mig med, med en påhittad fordran om nåt abonnemang på hans lånetjänst .. men de villkor han hade med i stämningsansökan som ja skulle ha godkänt är påhittade i efterhand.
när han ansökte om betalningsföreläggande hos kronofogden i ett av målen han står åtalad och dömd för skickade han med fullständiga villkor för sin lånetjänst.. och de stämde inte med de villkor han lade fram i stämningsansökan mot mig.. jag hittade dom i fupen.. så ge inte upp..

Senast ändrad:
Är det felaktig och påhittad fordran är det bedrägeri.. det kan väl inga tycka är ok att bara acceptera..
ring ”din” handläggare på kronofogden och rådgör med denne. Får man avslag på en skuldsanering för en felaktig fordran genom bedrägeri är systemet helt åt skogen. Med tanke på de 14 anmälningar kronofogden gjort och som framkommer i domen borde du få stöd av dom i den frågan.
Tänk på att bestrider du inte fodran i tingsrätten är det väldigt svårt att få bort den sen..

Fast fordran fastställs/prövas ju inte i skuldsaneringsärendet, tingsrätten kan inte komma fram till att XX ska utge xyxyyx kr till ars.

Det hade ju haft lite tyngd om en dom vunnit laga kraft.
Hovrätten kan ju komma fram till något helt annat i brottmålet och då vore det ju ganska skevt att vägt in tingsrättsdomen som inte gäller, i skuldsaneringsärendet.

Så vitt jag förstått skuldsaneringslagen så är det ungefär så.
Om du inte kan visa att du har slantar så att du kan betala bort den tvistiga fordringar utöver skuldsaneringen förstås.

Flera andra skriver här att så är det absolut inte, jag antar att dom har något som backar upp det dom påstår, alternativt att dom kan tänka sig betala av dina skulder om dom råkade ge galna råd.

Du har fått information från tingsrätten att ** skickat in denna fordran.
1 ring tingsrätten o fråga vad det gäller för slags fodran, att du inte vet vad de gäller. Dom är jättetrevliga och hjälpsamma
2 ring din handläggare om skuldsaneringen/ kronofogden berätta om denna och hur du ser på denna.
Snart är de nog slut på den här skiten ska du se. De finns otroligt mycket bevis mot honom så han klarar sig inte hur länge som helst ..

Han försökte med mig med, med en påhittad fordran om nåt abonnemang på hans lånetjänst .. men de villkor han hade med i stämningsansökan som ja skulle ha godkänt är påhittade i efterhand.
när han ansökte om betalningsföreläggande hos kronofogden i ett av målen han står åtalad och dömd för skickade han med fullständiga villkor för sin lånetjänst.. och de stämde inte med de villkor han lade fram i stämningsansökan mot mig.. jag hittade dom i fupen.. så ge inte upp..
Jag förstår vad du menar. Jag vill gärna gå till botten med det här.
samtidigt om detta ska leda till att min ansökan om skuldsanering avslås så kommer det att kosta mig väldigt dyrt. Jag ansökte om skuldsanering en gång 2019 och det avslogs på grund av färska skulder, andra gången ansökte jag i slutet av 2021 och nu äntligen har jag blivit beviljad skuldsanering och att genomgå den processen en tredje gång kommer ta kål på mig, idag har jag betalat i halv år då den inledande perioden tillgodoräknas och har bara 4 och halv år kvar sen är jag skuldfri, oavsett om idiotens fordran är med eller inte.
Hoppas du förstår vad jag menar …
Sen precis som lasseman säger så kan man inte räkna allt för mycket med tingsrättens dom om Adam, den har ingen tyngd och kan inte användas som vägledning. Jag är ganska säkert på att han kommer överklaga domen till högre instans

Så vitt jag förstått skuldsaneringslagen så är det ungefär så.
Om du inte kan visa att du har slantar så att du kan betala bort den tvistiga fordringar utöver skuldsaneringen förstås.

Flera andra skriver här att så är det absolut inte, jag antar att dom har något som backar upp det dom påstår, alternativt att dom kan tänka sig betala av dina skulder om dom råkade ge galna råd.
Jag har också förstått det på samma sätt som du, vilket är väldigt sjukt helt ärligt. Angående hans avtal med mig alltså att jag är skyldig för att jag har godkänt avtalet med dess innehåll,
Kan inte domstolen ogiltigförklara avtalet med stöd av typ 31 eller 36 paragraf avtalslagen ?
Tror inte där är många som har slantar så det räcker på en fordran med 6000% effektiv ränta som sagt är mina skuld minst 4 år gamla, så även om jag ansökt om 1000 kr lär det vara uppe i miljonen nu

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp