Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Du ska be om bekräftelse av att ett lån har skickats till ditt konto, när, vart och hur mycket. Vi gjorde det fyra gånger utan att vi fick ett vettig svar. Adam svarade undvikande vid samtliga gånger men aldrig på frågan. Vi tog också ut underlag från banken utan att hitta lånet. Hittar du inget underlag eller bekräftelse ska du polisanmäla för grovt bedrägeri.
Tack för tipset, jag var inne på samma tanke. Har redan beställt kontoutdrag för senaste 10 åren från Nordea. Om nu hans fordran inte är fastställd vilket jag har väldigt svårt att tro, så kommer jag be honom om att skicka underlag för lånet, mitt låneansökan samt vilket konto och vilket datum han har utbetalt lånet.
tror hela hans idé går ut på att folk inte ska bestrida och att han ska fastställa sina skulder genom tredskodom.
Men vad är påföljden om mot förmodan jag förlorar tvisten?

Du verkar ju bergsäker så då går det nog bra.
Kolla skuldsaneringslagen och vad som gäller kring tvistiga fordringar.
Dessvärre regleras detta inte i skuldsaneringslagen.
tror lagen om domstols ärende är istället tillämpligt.

Alltså denna kille ger mig kalla kårar och så innerligt tacksam att trots en stor lånekarusell så hamnade jag inte i hans klor.....så otroligt ledsamt för dom som blivit drabbade

Dessvärre regleras detta inte i skuldsaneringslagen.
tror lagen om domstols ärende är istället tillämpligt.
Ja det är enl domstolsärendelagen dom handlägger, den processen, men dom prövar ju efter skuldsaneringslagen.

Ska jag svara tingsrätten om att jag inte känner till skulden? Jag är 99 procent säker på att inte ha tagit lån av hans bolag. Mina lån är från stora banker. Tog aldrig s.k sms lån. Som jag har förstått så kommer ju tingsrätten med största sannolikhet skicka tillbaka ärendet till kfm eftersom det är kfm som ska fastställa skulden.
men jag lär väl knappast bli av med skuldsaneringen? Jag är ju uppenbarligen berättigad skuldsanering om nu hans fordran är riktig borde det bli en del av betalningsplanen annars får man avslå hans fordran ?
är jag helt fel ute och cyklar?
Jag tror att det är till din fördel att han blivit dömd nyligen då hans trovärdighet är lika med noll. Men det är bra om du kan ta fram kontoutdrag osv.

Jag tror att det är till din fördel att han blivit dömd nyligen då hans trovärdighet är lika med noll. Men det är bra om du kan ta fram kontoutdrag osv.
Kontoutdrag är nog mer värt än en dom utan laga kraft

Nu behöver jag din hjälp @Lasseman
Fått precis hem föreläggande från tingsrätten angående det här med **.
han yrkar att ha en fordran mot mig avseende låneförmedlingstjänst och vill att tingsrätten lämna tillbaka ärendet till kfm för fortsatt handläggning. Står ingenting om storleken på hans fordran. Vad är mina alternativ? Fattar inte ens vad ska jag svara tingsrätten?
kan det här ställa till för skuldsaneringen? Kan man dra tillbaka det beviljade skuldsaneringen ?
vad är det jag ska tänka på i min situation?
jag är tacksam för all hjälp och tips som ni kan komma med.
Gäller det en stämning där han anser att du godkänt ett abonnemang där du kan göra ett visst antal låneansökningar på ett år för 9999 kr på hans p2p plattform..
isåfall ska du först bara mejla in till tingsrätten att du bestrider fordran i sin helhet. Skriv målnummer namn, adress telefonnummer och att du bestrider fordran i sin helhet i ett mejl till tingsrätten..kram kram du ska se att de löser sig

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp