Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

God morgon!
Ja tänker att detta ** sysslar med måste ju ta upp hela hans liv.. rättegångar, stämningsansökningar, kronofogden.. Falska identiteter med falska legitimationer, påhittade personer som i själva verket är ** själv.. påhittade fordringar, bolagsbyten, sjukintyg för sin psykiska ohälsa, falska sjuklöner och allt möjligt.
Undrar om han inte har något slags sjukt beroende av att sitta i olika tingsrätter..Lite maniskt.
Men till slut målar man alltid in sig i ett hörn och det får ett slut.. Men han hittar väl en ny ”affärsidé”
Sorgligt….
Han har nog ett behov av att processa. Kanske någon sorts behov av att utmana systemet.

Här var dom väl målsägande.

Tingsrätten tycker att dom inte lidit skada, dom har skuldsanering, de som lidit skada är de övriga borgenärerna
Förstår vad du menar dock så stämmer inte detta på varje fall.
Blanda målsägande så fanns en kvinna som hade utmätning på sitt lön och skulle vara skuldfri om ett och halvt år sen dyker hans påhittade fordran på över 2 miljoner upp vilket leder till att skuldsanering blir ända lösningen. Hon fick alltså genomgå en skuldsanering på 5 år medans kunde vara klar på ett och halvt år genom löneutmätning.

Hyggligt att först kapitalisera räntorna och sen kräva räntor på det hela en gång till..

Nu behöver jag din hjälp @Lasseman
Fått precis hem föreläggande från tingsrätten angående det här med **.
han yrkar att ha en fordran mot mig avseende låneförmedlingstjänst och vill att tingsrätten lämna tillbaka ärendet till kfm för fortsatt handläggning. Står ingenting om storleken på hans fordran. Vad är mina alternativ? Fattar inte ens vad ska jag svara tingsrätten?
kan det här ställa till för skuldsaneringen? Kan man dra tillbaka det beviljade skuldsaneringen ?
vad är det jag ska tänka på i min situation?
jag är tacksam för all hjälp och tips som ni kan komma med.

Dessutom jag har nu hans e-post adress Om folk vill skicka några trevliga Mail till honom.

Nu behöver jag din hjälp @Lasseman
Fått precis hem föreläggande från tingsrätten angående det här med **.
han yrkar att ha en fordran mot mig avseende låneförmedlingstjänst och vill att tingsrätten lämna tillbaka ärendet till kfm för fortsatt handläggning. Står ingenting om storleken på hans fordran. Vad är mina alternativ? Fattar inte ens vad ska jag svara tingsrätten?
kan det här ställa till för skuldsaneringen? Kan man dra tillbaka det beviljade skuldsaneringen ?
vad är det jag ska tänka på i min situation?
jag är tacksam för all hjälp och tips som ni kan komma med.

Det vanliga ät att det återlämnas till kfm för ny handläggning som kan sluta lite olika (här kallar man det för att ha vunnit men det har man inte)

Det vanliga ät att det återlämnas till kfm för ny handläggning som kan sluta lite olika (här kallar man det för att ha vunnit men det har man inte)
Ska jag svara tingsrätten om att jag inte känner till skulden? Jag är 99 procent säker på att inte ha tagit lån av hans bolag. Mina lån är från stora banker. Tog aldrig s.k sms lån. Som jag har förstått så kommer ju tingsrätten med största sannolikhet skicka tillbaka ärendet till kfm eftersom det är kfm som ska fastställa skulden.
men jag lär väl knappast bli av med skuldsaneringen? Jag är ju uppenbarligen berättigad skuldsanering om nu hans fordran är riktig borde det bli en del av betalningsplanen annars får man avslå hans fordran ?
är jag helt fel ute och cyklar?

Ska jag svara tingsrätten om att jag inte känner till skulden? Jag är 99 procent säker på att inte ha tagit lån av hans bolag. Mina lån är från stora banker. Tog aldrig s.k sms lån. Som jag har förstått så kommer ju tingsrätten med största sannolikhet skicka tillbaka ärendet till kfm eftersom det är kfm som ska fastställa skulden.
men jag lär väl knappast bli av med skuldsaneringen? Jag är ju uppenbarligen berättigad skuldsanering om nu hans fordran är riktig borde det bli en del av betalningsplanen annars får man avslå hans fordran ?

Du verkar ju bergsäker så då går det nog bra.
Kolla skuldsaneringslagen och vad som gäller kring tvistiga fordringar.

Du ska be om bekräftelse av att ett lån har skickats till ditt konto, när, vart och hur mycket. Vi gjorde det fyra gånger utan att vi fick ett vettig svar. Adam svarade undvikande vid samtliga gånger men aldrig på frågan. Vi tog också ut underlag från banken utan att hitta lånet. Hittar du inget underlag eller bekräftelse ska du polisanmäla för grovt bedrägeri.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp