Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Men.. hur funkar detta?? Han har ju näringsförbud och ska sluta upp med all verksamhet omedelbart., detta skulle ja anmäla till kronofogden och till tingsrätten i Helsingborg., detta gäller från 9 juni. Så har du fått något från .. nu är det ju helt på tok…. Och du ska självklart göra en polisman om bedrägeri

Överträdelse av näringsförbud​

Om någon överträder näringsförbudet ska Kronofogden anmäla överträdelsen till åklagaren (24 § förordning [2014:936] om näringsförbud).

Den som uppsåtligen gör sig skyldig till en överträdelse av näringsförbudet kan dömas till fängelse i högst två år (47 § lagen [2014:836] om näringsförbud).

Skatteverket (skattebrottsenheten) har rätt att på eget initiativ eller efter en begäran från åklagaren bedriva spaning och underrättelseverksamhet när det gäller överträdelse av näringsförbud (2 § lagen [1997:1024] om Skatteverkets medverkan i brottsutredningar och prop. 2005/06:169 s. 69 f.). Om någon överträder näringsförbudet kan Skatteverket göra en brottsanmälan till åklagaren.
Man har tid på sig att göra ordning allt. Dvs överlåta bolaget eller liknande.
Ingen Tr i världen tror att man kan sluta hux flux.
Finns VD mfl som kan få näringsförbud i bolag som ägs av aktieägarna osv. Då kan man inte bara lämna på stört.

sen innebär inte näringsförbud att ett bolag försvinner. Kan vara andra som tar över styret med

Men.. hur funkar detta?? Han har ju näringsförbud och ska sluta upp med all verksamhet omedelbart., detta skulle ja anmäla till kronofogden och till tingsrätten i Helsingborg., detta gäller från 9 juni. Så har du fått något från .. nu är det ju helt på tok…. Och du ska självklart göra en polisman om bedrägeri

Överträdelse av näringsförbud​

Om någon överträder näringsförbudet ska Kronofogden anmäla överträdelsen till åklagaren (24 § förordning [2014:936] om näringsförbud).

Den som uppsåtligen gör sig skyldig till en överträdelse av näringsförbudet kan dömas till fängelse i högst två år (47 § lagen [2014:836] om näringsförbud).

Skatteverket (skattebrottsenheten) har rätt att på eget initiativ eller efter en begäran från åklagaren bedriva spaning och underrättelseverksamhet när det gäller överträdelse av näringsförbud (2 § lagen [1997:1024] om Skatteverkets medverkan i brottsutredningar och prop. 2005/06:169 s. 69 f.). Om någon överträder näringsförbudet kan Skatteverket göra en brottsanmälan till åklagaren.

Jag har varit inne på det tidigare, men det är inte så, han behöver inte alls upphöra med det omedelbart, det står inte så i domen. Tingsrätten hade kunnat förordna om att näringsförbudet ska börja gälla direkt utan att det finns laga kraft, men jag tyckte inte jag såg något sånt i domen, då kan han driva bolag vidare helt lagligt till dess det är överklagat och klart.
'

Jag har varit inne på det tidigare, men det är inte så, han behöver inte alls upphöra med det omedelbart, det står inte så i domen. Tingsrätten hade kunnat förordna om att näringsförbudet ska börja gälla direkt utan att det finns laga kraft, men jag tyckte inte jag såg något sånt i domen, då kan han driva bolag vidare helt lagligt till dess det är överklagat och klart.
'
Oavsett om näringsförbudet träder i kraft direkt får han avsluta sin verksamhet snabbast möjligt.
Dvs rösta in någon annan som VD i styrelsen eller vad han nu hade för position likväl som att han för sälja sina aktier.
Undertiden det sker skyndsamt är det han som är ansvarig juridiskt och har skyldigheter att bedriva företaget/verksamheten tills detta har skett.

vet inte vad som är skyndsamt men 1-3 månader kanske?

har själv blivit dömd till näringsförbud

Oavsett om näringsförbudet träder i kraft direkt får han avsluta sin verksamhet snabbast möjligt.
Dvs rösta in någon annan som VD i styrelsen eller vad han nu hade för position likväl som att han för sälja sina aktier.
Undertiden det sker skyndsamt är det han som är ansvarig juridiskt och har skyldigheter att bedriva företaget/verksamheten tills detta har skett.

vet inte vad som är skyndsamt men 1-3 månader kanske?

har själv blivit dömd till näringsförbud

Ordet skyndsamt fanns inte med i lag om näringsförbud. Hittade inte heller något rakt av om att det gäller trots att det inte finns lagakraftvunnen dom om nu inte domstolen särskilt förordnat att det ska gälla bums.
Så han kan nog driva på sin verksamhet i väntan på laga kraft, det finns väl knappast anledning för kfm att följa upp så han följer ett förbud som inte börjat gälla än följs..
Är ju lite som att han inte kan dyka upp i närmsta häkte eller fängelse och inställa sig för avtjänande med mindre än laga kraft, och jag tror knappast ars kommer skynda på processerna med att nöjdförklara sig. Det verkar inte vara hans grej.

Då har du helt missförstått åklagaren. Givetvis kan han överklaga domen, även näringsförbudet.
Att få igenom någon ändring är en annan sak och det är nog det åklagaren menar..

Men blir han frikänd i hovrätten kan jag inte se annat än att näringsförbudet upphävs också
Läst domen och lyssnat på förhöret:
men jag förstår inte, varför avslogs kärandens skadeståndsyrkan?

Märkligt att höra hans röst. Ur förhöret
Lyssnade med på hela rättegången.
stackars tingsrätten som tvingats stå ut med honom under hela rättegången. Vet inte om han verkligen är så dum eller så försökte spela dum för att komma undan att svara på åklagarens frågor. Men jag är helt säker på att han kommer att driva det vidare på högre instans.

God morgon!
Ja tänker att detta ** sysslar med måste ju ta upp hela hans liv.. rättegångar, stämningsansökningar, kronofogden.. Falska identiteter med falska legitimationer, påhittade personer som i själva verket är ** själv.. påhittade fordringar, bolagsbyten, sjukintyg för sin psykiska ohälsa, falska sjuklöner och allt möjligt.
Undrar om han inte har något slags sjukt beroende av att sitta i olika tingsrätter..Lite maniskt.
Men till slut målar man alltid in sig i ett hörn och det får ett slut.. Men han hittar väl en ny ”affärsidé”
Sorgligt….

Läst domen och lyssnat på förhöret:
men jag förstår inte, varför avslogs kärandens skadeståndsyrkan?
Här var dom väl målsägande.

Tingsrätten tycker att dom inte lidit skada, dom har skuldsanering, de som lidit skada är de övriga borgenärerna

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp