Underbart!4 års fängelse fick hen. Står i DN nu.
Upplagd i tråden nånstansFinns hela domen tillgänglig den kan vara intressant att läsa för många.
Bra med fängelse.
Men 4 år? Då är han ute efter max 1 typ pga belastningen på våra fängelsen. Och han lär väl överklaga.
Kan tycka böter borde vara rimligt med.
Samt att han ska betala tillbaka allt som han bedöms ha bedragit, då han ändå blev dömd för det?
800:- till brottsofferfonden… wow.
Finns hela domen tillgänglig den kan vara intressant att läsa för många.
Bra med fängelse.
Men 4 år? Då är han ute efter max 1 typ pga belastningen på våra fängelsen. Och han lär väl överklaga.
Kan tycka böter borde vara rimligt med.
Samt att han ska betala tillbaka allt som han bedöms ha bedragit, då han ändå blev dömd för det?
800:- till brottsofferfonden… wow.
Vad säger statistiken om utgången vid överklaganden har t Hovrätten vid dessa typer av fall?. Är det möjligt att påföljden fängelse ändras men att näringsförbud kvarstår? Det primära tycker jag måste vara att få puckot att inte åsamka ytterligare oskyldiga skada - dvs att hen inte kan fortsätta driva ärenden mot andra.Han sitter 2/3 minus tid han ev varit häktad och anhållen
800 kr till bof är standard och kan inte vara annat än 800 kr, vad är wow om det?
Generellt har jag för mig 10% ändrad i hovrätten.Vad säger statistiken om utgången vid överklaganden har t Hovrätten vid dessa typer av fall?. Är det möjligt att påföljden fängelse ändras men att näringsförbud kvarstår? Det primära tycker jag måste vara att få puckot att inte åsamka ytterligare oskyldiga skada - dvs att hen inte kan fortsätta driva ärenden mot andra.
Hade ingen aning om att det var så lågt.Han sitter 2/3 minus tid han ev varit häktad och anhållen
800 kr till bof är standard och kan inte vara annat än 800 kr, vad är wow om det?
Är bara några år sedan det ändrades från 500kr.Hade ingen aning om att det var så lågt.
Nästan skrattretande om det inte ökar vid grövre brott.
2/3 minus tid lär det fortfarande inte bli.
Många kommer ut tidigare än så numera pga platsbristen, de är generösare med tidigare villkorligt