Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

Kan jag vara om jag vill, det är ju inte skyddat.

Det vore ju lite orimligt om ens tvister ryker per automatik på grund av helt andra mål.

Om jag har en tvist med någon som inte betalat tillbaka ett lån till mig, lånade 2000 kr för att klara hyran, och jag sedan blir fälld för bedrägeri, ska jag då per automatik torska tvisten om de 2000 kr jag vill ha tillbaka av någon?

Verkar så enligt en hel del domar, överklaganden och nyhetsreportage som jag läst. Mycket överklagande från Adam också, skulle inte bli förvånad om något av fallen tas till Högsta domstolen till slut. Jag kan bara spekulera i varför han numera tar det via stämning i TR, men ja det tror jag.

Hans förelägganden blir väl överlämnade automatiskt med hänvisning till att fordran troligen är ogrundade (orkar inte leta rätt på lagstödet, men det finns ett som går att nyttja för rena hittepåsakerna, att det får typ status av bestritt och därför ska till domstol, används mycket sparsamt o övrigt)

Kan jag vara om jag vill, det är ju inte skyddat.

Det vore ju lite orimligt om ens tvister ryker per automatik på grund av helt andra mål.

Om jag har en tvist med någon som inte betalat tillbaka ett lån till mig, lånade 2000 kr för att klara hyran, och jag sedan blir fälld för bedrägeri, ska jag då per automatik torska tvisten om de 2000 kr jag vill ha tillbaka av någon?
Ja om lånet du vill ha tillbaka i en tvist bygger på de principer du använt i ett annat mål du själv inte friats i.

Ja om lånet du vill ha tillbaka i en tvist bygger på de principer du använt i ett annat mål du själv inte friats i.

Ja du får ringa den du röstade på och kolla om den är sugen att riva upp och göra om rättegångsbalken och delar av brottsbalken från grunden då, kanske lite grundlagar också.

Jag tycker ändå det är ganska klokt att domstolar följer uppställda lagar och processföringsregler och att inte hela systemet ska riggas för att det ska hindra en viss persons framfart.

Jag är för övrigt lite förvånad att ingen lyckats leta rätt på killen och ägnat sig åt saker som också tas upp i brottsbalken..

Ja du får ringa den du röstade på och kolla om den är sugen att riva upp och göra om rättegångsbalken och delar av brottsbalken från grunden då, kanske lite grundlagar också.

Jag tycker ändå det är ganska klokt att domstolar följer uppställda lagar och processföringsregler och att inte hela systemet ska riggas för att det ska hindra en viss persons framfart.

Jag är för övrigt lite förvånad att ingen lyckats leta rätt på killen och ägnat sig åt saker som också tas upp i brottsbalken..
Det är det här med lagar som en del inte kan se helt på "rätt" sätt lagar är inga moraliska väktare det är pekpinnar.

Används det uppsåtligt fel moraliskt så är det ändå ok tills lagstiftaren täpper igen "hålen"

Man kan tycka att hans agerande borde få väldigt stor prio och plats hos lagstiftaren för att skynda på så hålen täpps igen.

Sen är jag inte för att lagen tas i egna händer, men exakt lika förvånad som du att ingen gjort sig skyldig till fysiska brott på grund av honom.

Finns det bild på honom?

Det är det här med lagar som en del inte kan se helt på "rätt" sätt lagar är inga moraliska väktare det är pekpinnar.

Används det uppsåtligt fel moraliskt så är det ändå ok tills lagstiftaren täpper igen "hålen"

Man kan tycka att hans agerande borde få väldigt stor prio och plats hos lagstiftaren för att skynda på så hålen täpps igen.

Sen är jag inte för att lagen tas i egna händer, men exakt lika förvånad som du att ingen gjort sig skyldig till fysiska brott på grund av honom.
Han har ju uppenbarligen varit duktig på att hålla sig undan, inte särskilt lätt att lokalisera eller få tag på överhuvudtaget.

Om han döms i målet, och får fängelse som påföljd, kan han nog vara lättare att komma åt för den som vill.
Vem vet, någon kanske väntar på honom om han placeras på öppen anstalt.

edit;
Eller så har han "köpt" de personer som framstått som ett eventuellt hot, för att köpa sig fri från ett övertramp.
Finns många tänkbara teorier, men att han genom alla dessa processer inte har trampat fel person på tårna bör nog anses som en omöjlighet.

Senast ändrad:

Men usch, horribelt.

Senast ändrad:
Väldigt bra artikel, bra att han äntligen åtalas och att åklagaren prövar med både bedrägeri och ocker.

vet inte om lånforum tillåter att man lägger upp länkar som kringgår betalartiklar, men vill nån läsa artikeln så kan ni skicka pm till mig.
Läste att hen har 14 st (!!) lånebolag....

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp