Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

Hej! Det var jag som startade tråden från början och är väldigt snopen över att den lever ännu!! Blev helt skuldfri där år 2015-2016 men 2017 hamnade jag i en destruktiv period i livet igen efter att min pappa gick bort i cancer! Och började ta nya lån. Nu har jag nyligen fått en beviljad skuldsanering, och likt ovan så har ars skickat in en fodran på mig sen 2014???? Hade 1000 plus 1000kr lån hos dom 2014, sen skickade dom mig en ocker ränta på 17 000kr!!! Den är bort betalar sen många år tillbaka, och nu vill dom ändå ha en fodran? Vad händer...

Hej! Det var jag som startade tråden från början och är väldigt snopen över att den lever ännu!! Blev helt skuldfri där år 2015-2016 men 2017 hamnade jag i en destruktiv period i livet igen efter att min pappa gick bort i cancer! Och började ta nya lån. Nu har jag nyligen fått en beviljad skuldsanering, och likt ovan så har ars skickat in en fodran på mig sen 2014???? Hade 1000 plus 1000kr lån hos dom 2014, sen skickade dom mig en ocker ränta på 17 000kr!!! Den är bort betalar sen många år tillbaka, och nu vill dom ändå ha en fodran? Vad händer...

Har han begärt verkställighet ska du göra en invändning mot den med hänvisning till skuldsaneringen.

Ja jag kan bara instämma. Blev tvungen att googla runt lite eftersom att någonting inte verkar stämma. Lånat 1000 plus 1000 kr där en gång, 1000 vardera från 2 av hans bolag, betalat av en fet ocker ränta på över 17 000kr, och han kommer 6 år senare och påstår sig ska ha mer! Är sjukt förvånad att detta pågår än! AKTA för dessa bolag, hur desperata ni än är!

Vilkor: 8. Låneansökan utan avsikt att betala m.m.

Låneansökan som sker utan avsikt att betala lånet, ansökan om lån sker trots att villkoren för att ansöka inte är uppfyllda enligt punkt 1 eller oriktiga uppgifter om lånesökandens ekonomi som om övriga skulder angivits i ansökningsformuläret och det samtidigt saknas anledning att anta att betalning hade kommit att ske för lånet i avtalad tid om det betalats ut medför att långivaren (den som avtalet träffas med om lån beviljats) äger rätt att kräva att låntagaren ska betala det ansöka lånet i alla fall trots att avtal om lån inte träffas och lånet inte betalats ut. Räntor och avgifter utgår enligt de grunder långivaren vid varje tid allmänt tillämpar jämte kapitalisering av räntor och avgifter enligt samma grunder, vidare har långivaren rätt att välja att omvandla sin fordran till annan valuta. Långivaren får även avvika från den förfallodag som hade gällt om lån betalats ut enligt ansökan.

////

Folk har har alltså fått fakturor på en ansökan på ett lån som aldrig betalats ut?

Jag är bara förvånad att ingen tagit en ihjäl honom efter alla dessa år.

Har inte varit insatt i denna tråden tidigare men jag blev helt golvad av läsningen. Hur kan personen inte sitta i finkan? Har han tjänat mycket pengar på detta?

Har inte varit insatt i denna tråden tidigare men jag blev helt golvad av läsningen. Hur kan personen inte sitta i finkan? Har han tjänat mycket pengar på detta?

Miljoner ska du se, detta är ju bara folk som bestrider... Finns väl hur många som helst som bara betalat också.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp