Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Tar dom tillbaka pengarna ifrån ARS och betalar till folket? Hur ska dom göra det om inte ars har pengarna?
Först till kvarn antar jag? Bolaget har ju pengar just nu o antar att massor me folk inte kommer att bry sig o o begära resning eller palla så nog ingen risk att pengarna tar slut. Hörde att dom har massor m folk dom får pengar av kronis för just nu, hundratals. Hur många begär resning? En av tio? En av hundra?

Är först till kvarn, men lär inte finnas några pengar i det bolaget.

Målvakter som står på bolaget idag väl?

Är ju bara för honom att sätta bolaget i konkurs så blir det ingen återbetalning..

Är ju bara för honom att sätta bolaget i konkurs så blir det ingen återbetalning..

Hur bestraffas han som person om bolaget skulle sättas i konkurs? Är det bara att man är förbjuden att starta nya bolag under en viss period?

Hur bestraffas han som person om bolaget skulle sättas i konkurs? Är det bara att man är förbjuden att starta nya bolag under en viss period?

Man är inte förbjuden att starta något bolag pga konkurser vad jag vet..
I många fall har man personlig borgen på bolagsskulder, annars händer inte så mycket antar jag.

Tveksamt, beror på om han skulle dömmas för någon ekonomisk brottslighet kring detta eller försatt bolaget i konkurs och inte typ betalat skatter i meningen.

Då kan han få näringsförbud.

Finns väl en risk att något av det kommer ske.

Man är inte förbjuden att starta något bolag pga konkurser vad jag vet..
I många fall har man personlig borgen på bolagsskulder, annars händer inte så mycket antar jag.

Kan han inte få näringsförbud i 5 år om man gör så?

Kan han inte få näringsförbud i 5 år om man gör så?

För att gå i konkurs i sig nej.

Du kan ju ha tio bolag samtidigt och behöver ju inte lägga ner allt om ett går i kk..

Jag lägger mig platt.

Skattens hemsida:

Näringsförbud i samband med konkurs
5 § Den som har agerat grovt otillbörligt mot borgenärer eller på annat sätt har grovt åsidosatt sina skyldigheter i samband med att en näringsverksamhet har försatts i konkurs, ska meddelas näringsförbud, om ett sådant förbud är påkallat från allmän synpunkt.

Näringsförbud enligt första stycket får meddelas endast den som ingick i den i 2 eller 3 § angivna personkretsen vid tiden för konkursbeslutet eller någon gång under den tolvmånadersperiod som föregick beslutet.

Jag hittar dock inte på enkelt sätt om det kan klubbas i samband med kk eller senare..

Sen ska det som står i bestämmelsen vara uppfyllt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp