Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Kommer detta hjälpa? Vad kan kfm göra?
Kan jag begära att dom ska begära verkställighet?
Jag vet inte om det går att deponera pengarna hos Länsstyrelsen? Detta gäller i o f s person, men det kanske finns något liknande för företag. Vet att det går att göra så med hyra bl a under vissa förutsättningar:
https://www.lansstyrelsen.se/vastra.../deponera-pengar-du-ar-skyldig-en-person.html

Det gäller även företag! Jag har skrivit om nedsättning hos myndighet tidigare. Bra att du nämner det igen.

Nu ska man helst inte betala skulder på lån man aldrig fått eller ansökt om, men det här kan vara ett sätt att få kontakt med svinet. Tror att han endast har några veckor på sig att "bestrida" inbetalningen, annars ses skulden som betald.

Det gäller även företag! Jag har skrivit om nedsättning hos myndighet tidigare. Bra att du nämner det igen.

Nu ska man helst inte betala skulder på lån man aldrig fått eller ansökt om, men det här kan vara ett sätt att få kontakt med svinet. Tror att han endast har några veckor på sig att "bestrida" inbetalningen, annars ses skulden som betald.

Yes jag har ju fått den infon också att jag kan kontakta länsstyrelsen nu och då kommer skulden betraktas som betald.

Sen finns det ju en del om och men.
Skickar han inte ut någon ny påminnelse så blir skulden preskriberad om 3 år, 1 år kvar alltså.

Jag kan ju också ansöka om resning av domen.

Det gör också ont att betala denna bluff.
Jag har redan slängt in 41500 till Ars.

Yes jag har ju fått den infon också att jag kan kontakta länsstyrelsen nu och då kommer skulden betraktas som betald.

Sen finns det ju en del om och men.
Skickar han inte ut någon ny påminnelse så blir skulden preskriberad om 3 år, 1 år kvar alltså.

Jag kan ju också ansöka om resning av domen.

Det gör också ont att betala denna bluff.
Jag har redan slängt in 41500 till Ars.

Jävla sopsystem. Här leker killen med systemet medan våra myndigheter gör grovjobbet åt honom.

Hur i helvete kan man ha en lag mot ockerräntor, men bara för att utslag finns, tillåta dessa?

Måste han inte höra av sig inom en månad? Trodde det var så.

Jävla sopsystem. Här leker killen med systemet medan våra myndigheter gör grovjobbet åt honom.

Måste han inte höra av sig inom en månad? Trodde det var så.

Hur menar du höra av sig inom en månad?

Till kfm måste han inte det.

Han kan i lugn och ro låta skulden ligga och gotta till sig.

Det enda som skulle kunna rädda mig från denna skuld är

1/ beviljad resning
2/ kfm tar sig i kragen och beslutar att inte driva in något åt dessa bluff bolag
3/ han glömmer bort verkställighet kommande år.

Men om jag skulle betala in låt säga 2000kr och han inte bestrider detta så kan jag se skulden som betald?

Trots att beloppet med ränta inte är betald!?

Hur menar du höra av sig inom en månad?

Till kfm måste han inte det.

Han kan i lugn och ro låta skulden ligga och gotta till sig.

Det enda som skulle kunna rädda mig från denna skuld är

1/ beviljad resning
2/ kfm tar sig i kragen och beslutar att inte driva in något åt dessa bluff bolag
3/ han glömmer bort verkställighet kommande år.

Jag menade vid nedsättning. Det kanske inte gäller om man har utslag i ärendet.

Men om jag skulle betala in låt säga 2000kr och han inte bestrider detta så kan jag se skulden som betald?

Ja, så har jag förstått det. Man betalar antingen kapitalbeloppet eller senaste fakturan man fick.
Men som jag skrev tidigare, jag vet inte hur reglerna är om det finns ett utslag.

Ja, så har jag förstått det. Man betalar antingen kapitalbeloppet eller senaste fakturan man fick.
Men som jag skrev tidigare, jag vet inte hur reglerna är om det finns ett utslag.

Nja risken finns ju att han fortsatt kan ansöka om verkställighet på resterande belopp.

Ringde länsstyrelsen men kändes lite luddigt där.
Jag sa att beloppet för mig var okänt pga räntor och liknande.

Men gissningsvis så kan han ju använda sig av utslaget för att på så sätt få ut alla pengar ink ränta.

Har du ett utslag så har du väl bolagets bank eller plusgiro där. Bara att betala in skulden dit. Vilken ränta du ska betala ska framgå av utslaget och den borde du själv kunna räkna fram. Skulle bankgirot inte fungera och du t.ex. skickar brev till bolaget där du begär att få veta vart du kan betala men du inte får något svar, då kan du betala in skulden till Länsstyrelsen.

Har du ett utslag så har du väl bolagets bank eller plusgiro där. Bara att betala in skulden dit. Vilken ränta du ska betala ska framgå av utslaget och den borde du själv kunna räkna fram. Skulle bankgirot inte fungera och du t.ex. skickar brev till bolaget där du begär att få veta vart du kan betala men du inte får något svar, då kan du betala in skulden till Länsstyrelsen.

Nej det finns inget BG eller pg i domen från tingsrätten, bara ett bolagsnamn och adress.

På alla bolag får man heller inte fram något BG eller liknande.

Ska jag chansa på ett BG för denna bluffmakare?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp