Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Haha, nja. Det är nog knappast det mest omfattande mål en domstol sett. Södertäljehärvan är nog svårslagen.. fanns även ett mål som var så omfattande att domstolsverkets system inte kunde hantera det normalt maskinellt pga på tok för många målsäganden. Vill minnas att den domen var på över 1000 sidor.
Jag skrev inte att målet var omfattande, det var du själv som skrev, men jag var snäll och dissade inte din skrivelse helt. Däremot kan vi nog vara överens om att det är unikt, det finns inga tidigare domar i liknade mål att stödja sig på. Det sägs ju att han haft en medbrottsling inne på KFM, det har ju även KFM själva uttryckt.

Jag skrev inte att målet var omfattande, det var du själv som skrev, men jag var snäll och dissade inte din skrivelse helt. Däremot kan vi nog vara överens om att det är unikt, det finns inga tidigare domar i liknade mål att stödja sig på. Det sägs ju att han haft en medbrottsling inne på KFM, det har ju även KFM själva uttryckt.
Jo unikt är det nog, det är sällan 2 brott är identiska.

Va, är det sant det med medbrottsling på kfm ?

Lyssnar man på rättegången är det en av personerna som jobbar på KFM som säger att ” ett tag trodde vi att ** hade någon på insidan eftersom han kände till rutinerna så bra”… Han är en otäck person den där…

Den 29-årige helsingborgaren är dömd i tingsrätten till ett långt fängelsestraff flera grova bedrägerier. Domen är överklagad och snart väntas hovrättens utslag. Men trots det stränga straffet kopplat till hans utlåningsverksamhet fortsätter mannen att utnyttja kronofogden för att driva in skulder.

Den 29-årige helsingborgaren är dömd i tingsrätten till ett långt fängelsestraff flera grova bedrägerier. Domen är överklagad och snart väntas hovrättens utslag. Men trots det stränga straffet kopplat till hans utlåningsverksamhet fortsätter mannen att utnyttja kronofogden för att driva in skulder.
Får se om dom får ordning på det där. Finns ju ingen koppling med att man är dömd för brott och att vara borgenär eller borgenärsföreträdare..

Om jag skickar en bluffaktura till Kalle och sedan blir dömd till bedrägeri för att fakturan har varit just bluff så finns det väl absolut en koppling om jag fortsätter att kräva in den påhittade bluffskulden?

Det är ju inte så att han börjat skicka in skulder rörande cykelreperationer eller trädgårdsskötsel utan bedrägerier som han nu är dömd för i tingsrätten.

Om jag skickar en bluffaktura till Kalle och sedan blir dömd till bedrägeri för att fakturan har varit just bluff så finns det väl absolut en koppling om jag fortsätter att kräva in den påhittade bluffskulden?

Det är ju inte så att han börjat skicka in skulder rörande cykelreperationer eller trädgårdsskötsel utan bedrägerier som han nu är dömd för i tingsrätten.
Man tycker ju att det borde gå att dra paralleller

Nej det är helt olika ärenden.
Särskilt när den lagakraftvunna skulden bytt ägare 5 6 gånger.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp