Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Varför skulle den inte ? Finns inget i en sanering som säger att man ej skulle få ta med den. Men som sagt den måste vara prövad och en dom fallit (vinst/förlust/Tredskodom) spelar ingenroll.
Tänkte tvistig fordran

Tänkte tvistig fordran
En tvistig skuld som är på väg att prövas i domstol kan göra en skuldsanering olämplig, och då kan man få avslag på sin ansökan. Men om skulden har prövats och fastställts så ingår den i en eventuell skuldsanering. Sen om du vinner lr ej lr får en tredskodom så ingår den ändå. En skuld ingår ej om den är PÅ VÄG till att prövas i domstol. Den måste vara AVGJORD för att ingå.

Senast ändrad:
Drog igång en jävla process för ett tag sedan. Bestred lite olika som jag tyckte då var fel. Allt gick hela vägen upp i domstol. Vann inte en enda. Pågrund att ja Gav mig och drog mig tillbaka utan rättegång. Men samla på mig 100Papp under tidens gång.
Nu har skulderna kommit tillbaka och hamlat på skuld att betala.
Tredskodom finns nu med i bilden.
Drog igenom en sanering. Med kontakt på fogden. Han sa att så länge domen är prövad. Vinst lr förlust i dom så räknas dessa skulder in.
Att det blev en dom (Treskodom) Spelar ingenroll. Det är något mellan mig och Borgenären jag fightas med sa han. De lägger ingen vikt på att ja drog den dit. Så var inte oroliga att de inte skulle ingå. Men den måste vara prövad. Får inte ligga kvar i tvist.
Så nu går vi mot nästa steg. Saneringprocessen med allt vad det innebär.

Är en sammanfattning av ditt inlägg att skulder som inte är i tvist ingår i skuldsanering?

En tvistig skuld som är på väg att prövas i domstol kan göra en skuldsanering olämplig, och då kan man få avslag på sin ansökan. Men om skulden har prövats och fastställts så ingår den i en eventuell skuldsanering. Sen om du vinner lr ej lr får en tredskodom så ingår den ändå. En skuld ingår ej om den är PÅ VÄG till att prövas i domstol. Den måste vara AVGJORD för att ingå.
Ja det förstod jag, tack

Nån som vet hur man kan få fram sitt avtal med denna idiot? Ska försöka visa kfm att skulden är helt fel men måste ju ha bevis för vad jag lånat osv.
Dum som man va när man släppte allt till kfm så skrev man bara under alla delgivningskvitto utan att så noga kolla belopp osv. Så har ju därför "godkänt" hans krav.
Fast sista tiden så ökar inte den skulden alls hos kfm längre...nån som har koll på vad det kan bero på?

Nån som vet hur man kan få fram sitt avtal med denna idiot? Ska försöka visa kfm att skulden är helt fel men måste ju ha bevis för vad jag lånat osv.
Dum som man va när man släppte allt till kfm så skrev man bara under alla delgivningskvitto utan att så noga kolla belopp osv. Så har ju därför "godkänt" hans krav.
Fast sista tiden så ökar inte den skulden alls hos kfm längre...nån som har koll på vad det kan bero på?
Skulle tro att alla skulderna fryses tills allt är klart i tingsrätten.

Skulle tro att alla skulderna fryses tills allt är klart i tingsrätten.
Imorgon är det Dagen D för en viss person., jag tycker det var en evighet tills han skulle upp i Hovrätten men tiden har gått fort., ska bli väldigt spännande detta.

Senast ändrad:
Någon som har funderat på att begynnelsebokstäverna i
A---m
R------g
S---h
Enterprise

Förmodligen beskriver personen i fråga?

Imorgon är det Dagen D för en viss person., jag tycker det var en evighet tills han skulle upp i Hovrätten men tiden har gått fort., ska bli väldigt spännande detta.
Vet du exakt vad det handlar om? Alltså hur många fall, brottsrubricering osv.

Vet du exakt vad det handlar om? Alltså hur många fall, brottsrubricering osv.
I åtalet som ska upp till hovrätten idag är det 14 punkter grovt bedrägeri & ocker (kronofogden) och 1 grovt bidragsfusk (försäkringskassan) & näringsförbud.
Han blev dömd till 4 års fängelse & näringsförbud men överklagade till Hovrätten.
Du kan själv mejla och begära ut stämningsansökan och domen Helsingborgs tingsrätt i B 7424-21
Målnummer i hovrätten är B 2661-22.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp