- Meddelanden
- 1 555
- Mottagna reaktioner
- 997
- Poäng
- 787
Funderar nästan på att sälja mina fonder (har bara kvar Avanza Auto 6 och Avanza Zero). Är nog inte riktigt av det "rätta" virket att klara av att ha is i magen och fortsätta behålla/köpa i nedgångar som nu. Allt är ju så högt värderat och makto-ekonomiska läget så otroligt turbulent.
I mitt fall rör det sig inte om några större summor. Men kanske ändå satsa på att amortera ner på krediter och lån istället och försöka bygga upp en rejäl buffert (som kan investeras senare när allt eventuellt har rasat ner 30-40 procent)
Självklart finns ju risken/möjligheten att allt fortsätter upp efter ett hack i kurvan nu. Men jag är nog lite för mesig när jag samtidigt har massa olika lån att kämpa med där kulorna garanterat ger "utdelning" i form av mindre ränteutgifter.
Någon annan som tänker lite likadant eller kör ni på och hoppas på det bästa?
I mitt fall rör det sig inte om några större summor. Men kanske ändå satsa på att amortera ner på krediter och lån istället och försöka bygga upp en rejäl buffert (som kan investeras senare när allt eventuellt har rasat ner 30-40 procent)
Självklart finns ju risken/möjligheten att allt fortsätter upp efter ett hack i kurvan nu. Men jag är nog lite för mesig när jag samtidigt har massa olika lån att kämpa med där kulorna garanterat ger "utdelning" i form av mindre ränteutgifter.
Någon annan som tänker lite likadant eller kör ni på och hoppas på det bästa?

Inte mkt till shopping men det var det jag hade i krigskassan.