Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om aktier & handel i värdepapper

Funderar nästan på att sälja mina fonder (har bara kvar Avanza Auto 6 och Avanza Zero). Är nog inte riktigt av det "rätta" virket att klara av att ha is i magen och fortsätta behålla/köpa i nedgångar som nu. Allt är ju så högt värderat och makto-ekonomiska läget så otroligt turbulent.

I mitt fall rör det sig inte om några större summor. Men kanske ändå satsa på att amortera ner på krediter och lån istället och försöka bygga upp en rejäl buffert (som kan investeras senare när allt eventuellt har rasat ner 30-40 procent)

Självklart finns ju risken/möjligheten att allt fortsätter upp efter ett hack i kurvan nu. Men jag är nog lite för mesig när jag samtidigt har massa olika lån att kämpa med där kulorna garanterat ger "utdelning" i form av mindre ränteutgifter.

Någon annan som tänker lite likadant eller kör ni på och hoppas på det bästa?

Funderar nästan på att sälja mina fonder (har bara kvar Avanza Auto 6 och Avanza Zero). Är nog inte riktigt av det "rätta" virket att klara av att ha is i magen och fortsätta behålla/köpa i nedgångar som nu. Allt är ju så högt värderat och makto-ekonomiska läget så otroligt turbulent.

I mitt fall rör det sig inte om några större summor. Men kanske ändå satsa på att amortera ner på krediter och lån istället och försöka bygga upp en rejäl buffert (som kan investeras senare när allt eventuellt har rasat ner 30-40 procent)

Självklart finns ju risken/möjligheten att allt fortsätter upp efter ett hack i kurvan nu. Men jag är nog lite för mesig när jag samtidigt har massa olika lån att kämpa med där kulorna garanterat ger "utdelning" i form av mindre ränteutgifter.

Jag tänker att när det gäller fonder så finns det ingen anledning att vänta in nån större dip innan man köper/fyller på. Man fyller på varje månad.
Det är annorlunda med aktier på det sättet (även om man säger att man inte ska försöka tajma marknaden).

Men om du känner dig orolig att aktivt spara i fonder så rekommenderar jag en sparrobot. Där är det bara att månadsspara så sköter de resten (med rebalansering, inköp av fonder etc).

Och det är inte heller fel om du nu vill sälja dina fonder för att betala ner på krediter.

Ap Möller har varit bra grej att ha ett tag.

Värsta dagen på Stockholmsbörsen på nästan två år, enligt Svt!

Fonder har jag fimpat. Tycker det är tråkigt och det tar tid att köpa/sälja. Endast placeringar för pension och lite månadssparande på vardagsbanken som jag har det.
Det gungar en del, och risken är ju att det sticker upp rejält om du säljer av allt. Kan nog återhämta sig något nu när Trump-administrationen förmodligen får som dom vill med Ukraina för att tillfredsställa Putin. USA på på dekis och det är nog sänkning av dollarkursen man vill åstadkomma. Mitt bitcoin-innehav bryr jag mig inte om. Flyttat över certifikatinnehavet till separat ISK-konto och det ligger dolt så jag slipper bli påmind om hur uselt det gått. Det jag har i mina wallets visar miljontals satoshi. Vem behöver se värdet i sek då :)

Värsta dagen på Stockholmsbörsen på nästan två år, enligt Svt!
Onekligen hög volatilitet just nu men det ger möjligheter att sänka anskaffningsvärde och göra fynd.
Spännande börsöppning idag efter Trumps kongresstal.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp