Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om aktier & handel i värdepapper

Inte utdelningsaktier.
I övrigt gärna över 10%.
Oj, jag är så feg då! SoundHoundAI hade gått upp 108% och jag tänkte att nu är det dags att ta hem vinst men fegade några dagar till och då föll den men sålde ändå med vinst.
Scandic som jag köpte billigt på skoj under pandemin har nu gått upp 43% och jag har inte sålt ngt. bara fyllt på ner den dippat.
Nu är det fonder och Opti som gäller för mig, lugnare så! Har bara aktier i Scandic och Investor.

Schroders ISF Imerging Europe.
Hög avgift (2,96%) men hyfsat avkastning (20% senaste året)
Finns några Robur fonder med god avkastning.
Den är ju jättedålig (?) SEnaste 5 åren -30.84% och avgift på 2,91%.. Nu ska man inte stirra sig blind på det som varit. Men Länsförsäkringar Global index har avgift på 0.23% och har snittat 17%/året senaste 3 åren och har senaste 5 åren +99% :) Just saying. Avgifterna gör mycket kostnadsmässigt också.

Den är ju jättedålig (?) SEnaste 5 åren -30.84% och avgift på 2,91%.. Nu ska man inte stirra sig blind på det som varit. Men Länsförsäkringar Global index har avgift på 0.23% och har snittat 17%/året senaste 3 åren och har senaste 5 åren +99% :) Just saying. Avgifterna gör mycket kostnadsmässigt också.
Möjligen en liten uppsida, köpte för drygt ett år sedan.
Men visst finns det bättre.

Jag har en del av pensionen i den fonden tror jag

Tänkte välja Skandia Europa Exponering men ändrade mig när jag såg att lägsta belopp att handla är 200kr. Så valde istället AMF aktiefond Europa som har 50kr som lägsta

Handelsbanken A.
Utdelning 7:50
Bonus 7:50
Det var länge sedan man fick 15:-/aktie i utdelning i ett börsnoterat bolag.
X-dag 27 mars.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp