Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om aktier & handel i värdepapper

Jag har en fond som jag har köpt för något år sedan. Sålde en del av fonden förra året. Fyllde på i början av året igen. Om jag säljer hela innehavet så är det inget brott mot reglerna?

Det är väl främst aktier man inte ska köpa o sälja i omgångar?

Det är väl främst aktier man inte ska köpa o sälja i omgångar?

Vad menar du? Varför ska man inte köpa och sälja aktier i omgångar? Det finns miljontals människor som daytrade:ar

Eller missar jag något?

Vad menar du? Varför ska man inte köpa och sälja aktier i omgångar? Det finns miljontals människor som daytrade:ar

Eller missar jag något?

Det är bara jag som är orolig av mig.

Var i somras jag trodde jag höjde kursen genom att höja ett öre för att få snabbare avslut. Men dom har ju inställt om man gör så, så får man köpet för lägre kurs. Går alltså inte att höja. Men om man köper enstaka aktier hela tiden med stort innehav eller om man pushar andra att gå med och om man då säljer allt så är väl det emot reglerna.

Det är bara jag som är orolig av mig.

Var i somras jag trodde jag höjde kursen genom att höja ett öre för att få snabbare avslut. Men dom har ju inställt om man gör så, så får man köpet för lägre kurs. Går alltså inte att höja. Men om man köper enstaka aktier hela tiden med stort innehav eller om man pushar andra att gå med och om man då säljer allt så är väl det emot reglerna.

Ja men det ska nog mycket till innan du ens är i närheten av att bryta mot såna regler med tanke på frågorna du ställer. Så du kan nog vara lugn.

Av nyfikenhet, varför ska du köpa och sälja en fond med en veckas intervall? Vad är syftet med det?

Ja men det ska nog mycket till innan du ens är i närheten av att bryta mot såna regler med tanke på frågorna du ställer. Så du kan nog vara lugn.

Av nyfikenhet, varför ska du köpa och sälja en fond med en veckas intervall? Vad är syftet med det?

Jo, dessutom med småpengar med!

Det är nog en del av mitt spelmissbruk som gör att hjärnan vill

Jo, dessutom med småpengar med!

Det är nog en del av mitt spelmissbruk som gör att hjärnan vill

Men du tjänar ju liksom inte pengar på det sättet ändå, starta upp ett månadssparande i fonder istället och låt pengarna vara. Byt sida från missbruk till kontroll, det är så värt det!

Bygg din framtid och släpp det gamla spellivet. :folded:

Men du tjänar ju liksom inte pengar på det sättet ändå, starta upp ett månadssparande i fonder istället och låt pengarna vara. Byt sida från missbruk till kontroll, det är så värt det!

Bygg din framtid och släpp det gamla spellivet. :folded:

Det är ju det. Vet bara inte var jag ska placera. Hade velat ha allt på samma ställe

Känns som att striden avgörs imorgon.

Antingen sticker aktien igen till 400 dollar plus och jättarna köper tillbaka till dyra pengar eller så börjar den rasa och redditarna drar sig tillbaka till en låg kurs.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp