Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om aktier & handel i värdepapper

Nu har jag lagt in ett månadssparande på 200 kr i Tesla. Det känns som att aktien fortf har potential.

Opti eller Lysa, ngn som har erfarenhet av dessa? Använder Fundler men tänkte börja spara lite mer i ngn av dessa två men kan inte bestämma mig vilken jag ska välja!

Kör personligen med Lysa. Mest pga dom har (eller haft iallafall) lägre avgifter än Opti. Sparar man inte så mycket är det marginellt.
Lysa har ingen app, opti är endast app.

Lysa har bättre utbud att placera ditt kapital och brukar rekommenderas över Opti (men Opti är inte dåligt heller).

Vilket jävla mörker på börsen.

Jag har inget på börsen längre men känns som den backar varenda dag, 2-3%.

Verkar vara otroligt tuffa tider i både krypto, börs, bostäder allt. Enda som fattas nu är att folk börjar bli av med sina jobb.

Jo det är ju krig i Europa och inflation, det påverkar ganska mycket. Har man inte råd att förlora pengar ska man nog inte heller investera dom.
Bättre ha dom på ett sparkonto med insättningsgaranti.

Kör personligen med Lysa. Mest pga dom har (eller haft iallafall) lägre avgifter än Opti. Sparar man inte så mycket är det marginellt.
Lysa har ingen app, opti är endast app.

Lysa har bättre utbud att placera ditt kapital och brukar rekommenderas över Opti (men Opti är inte dåligt heller).
Kunde inte bestämma mig så jag öppnade en tredje portfölj i Fundler (som jag redan använder) och satte in 2000 kr.

Håller med att det är stora nedgångar i princip sen årskiftet men jag ser det som rea och fyller på diverse innehav när jag har möjlighet.

Köper ngn in sig när engcon noteras?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp