Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om aktier & handel i värdepapper

Jag har ägt aktier sedan jag var 16. Min strategi har varit att satsa på storbolag och investmentbolag. Lite tråkigt kanske men långsiktigt en bra affär med utdelningar.

Sagax pref är väl lämpliga i den portföljen...

Sagax pref är väl lämpliga i den portföljen...
Jag har tidigare ägt Sagax B aktie fint bolag. Annars har det varit mycket Latour, Investor, Industrivärlden och Ratos (Mindre bra).
Man ska inte se aktier som något kortsiktigt är du i behov av pengarna snart placera dem istället på ett sparkonto. Siktar du på att pensionsspara spara då en summa varje månad som du ha råd med.
Finns mycket information på nätet och dagstidningar. Kom ihåg att även om ett bolag är stabilt så finns det ALDRIG säkra placeringar.

Jag har tidigare ägt Sagax B aktie fint bolag. Annars har det varit mycket Latour, Investor, Industrivärlden och Ratos (Mindre bra).
Man ska inte se aktier som något kortsiktigt är du i behov av pengarna snart placera dem istället på ett sparkonto. Siktar du på att pensionsspara spara då en summa varje månad som du ha råd med.
Finns mycket information på nätet och dagstidningar. Kom ihåg att även om ett bolag är stabilt så finns det ALDRIG säkra placeringar.
Castellum är väl min favorit när det gäller fastighetsaktierna. Stabilt bolag med en utdelning på 3,25% som de höjt årligen i 20-25 år.

Jag vet vilka dem är men har själv aldrig ägt dem. Ska kika på dem tack för tipset.
Jag är långsiktigt av mig tror inte på snabba klipp en del kanske lyckas pricka in snabba rörelser i vissa aktier men är mycket svårt, provade lite dock på liten del av kapitalet typ 40k på Norwegian under hösten och det gick bra men inget att rekommendera jag var dock beredd att förlora dessa vid en eventuellt konkurs men det gick vägen men inte bra för magkatarren hihi.

Jag är långsiktigt av mig tror inte på snabba klipp en del kanske lyckas pricka in snabba rörelser i vissa aktier men är mycket svårt, provade lite dock på liten del av kapitalet typ 40k på Norwegian under hösten och det gick bra men inget att rekommendera jag var dock beredd att förlora dessa vid en eventuellt konkurs men det gick vägen men inte bra för magkatarren hihi.
Jag försöker typ köpa för någon tusenlapp varje månad. Oavsett om kursen har gått upp eller ner och försöker behålla dem längre. Ja Norwegian var väldigt vågat bolaget stod på 300 kr för typ 2 år sedan och idag under 1 kr.

https://www.expressen.se/dinapengar...jattens-ras-fran-220-till-1-krona-pa-fyra-ar/

Nej allt kan gå i konkurs.
Sagax pref utdelar kvartalsvis, inte räknat på hur många procent Det är

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp